مذاکرات مقامات عالی روسیه، چین و هند در خصوص خاورمیانه

    کد خبر :171378

وزیران خارجه هند، روسیه و چین قرار است در نشستی در «دهلی نو» در مورد مسائل منطقه خاورمیانه و بحران در شبه‌ جزیره کره گفتگو کنند.

به گزارش  بازتاب به نقل از تاس، وزیران خارجه هند، روسیه و چین در تاریخ ۲۰ آذر، در نشستی در دهلی نو در مورد مسائل منطقه خاورمیانه و بحران در شبه‌جزیره کره گفتگو می‌کنند. انتظار می‌رود موضوع کریدور ترابری شمال-جنوب که هند، ایران، افغانستان، آسیای مرکزی و اروپا را به هم وصل می‌کند، در این دیدار مطرح شود.

در همین رابطه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد پانزدهمین نشست گروه «آر آی‌ سی»، متشکل از روسیه، هند و چین، در دهلی‌نو برگزار می‌شود و مسائل و چالش‌های فعلی در افغانستان، خاورمیانه، و شبه‌جزیره کره مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر نشست رؤسای دستگاه دیپلماسی سه کشور، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به‌طور جداگانه با همتایان هندی و چینی خود دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود در جریان دیدار میان سوشما سوراج، وزیر خارجه هند و لاوروف وزیر خارجه روسیه دو طرف در مورد روند پیشرفت پروژه ۷۲۰۰ کیلومتری موسوم به «کریدور بین‌المللی ترابری شمال- جنوب» گفتگو کنند.

این مسیر حمل‌ و نقل هند، ایران، افغانستان، روسیه و آسیای میانه و اروپا را از طریق زمین و دریا به‌هم وصل می‌کند. این کریدور پس از طی مسیری نسبتا طولانی در ایران به جمهوری آذربایجان، روسیه و در نهایت به مناطق شمال شرقی و دیگر قسمت‌های قاره اروپا می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید