آتش زدن تصویر پادشاه عربستان در فلسطین نشانه شکست سعودی هاست

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۱
    کد خبر :171369

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آتش زدن تصاویر پادشاهان سعودی و شعار علیه آنها در فلسطین پدیده جدیدی است که نشان می دهد استراتژی های آنها در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان شکست خورده است.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش قدرت های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا، گفت: همه می دانند برخی مناطق نقطه تغییر بوده اند و جنگ های بسیار بزرگی در این مناطق رخ داده است.

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا نقطه استراتژیک و عامل تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل محل برخورد راهبردهای قدرت های جهانی و منطقه ای است و شما مشاهده می کنید همه جنگ های چند سال اخیر در این منطقه رخ داده است.

سردار سلامی گفت: رژیم صهیونیستی که بخشی از هویت استعماری آمریکا است. جهان استکبار به دلیل کوچک بودن راهبردی که انتخاب کرده اند، در پی تجزیه کشور های منطقه و تشکیل حکومت های ضعیف است و رژیم صهیونیستی منبع تنش در منطقه است.

سردار سلامی تصریح کرد: در راهبرد جمهوری اسلامی، اسرائیل دیگر تهدید نیست و حزب الله به عنوان بخشی از جبهه مقاومت دست برتر را در برابر این رژیم دارد و هر جنگ جدیدی شکل بگیرد موجب تهدید بقای رژیم صهیونیستی می شود که این مهم نشان دهنده افول قدرت آمریکا در حفظ بقای رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه در یک موازنه راهبری بین ایران و آمریکا دست برتر با انقلاب اسلامی ایران است افزود: مواجه با گروهای تروریستی شش سال طول کشید اما در این مدت برای اولین بار آمریکا توان مداخله مستقیم نظامی پیدا نکرد، زیرا توان جنگ مستقیم را در جهان اسلام ندارد، پس جنگ نیابتی را پیش گرفت و با تمام توان از تروریست های تکفیری حمایت کرد اما همه این توطئه ها به شکست آمریکا و پیروزی جبهه مقاومت انجامید.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بودجه نظامی آمریکا به اندازه تمام بودجه نظامی قدرت های بزرگ جهان است، گفت: این قدرت نظامی نمی تواند پیروزی برای آمریکا در پی داشته باشد و همه اقدامات برای آنها نتیجه عکس دارد پس روشن شده که معادلات تغییر کرده است، نتیجه عملکرد آمریکا در غرب آسیا، تشکیل قدرت های مکمل برای نظام اسلامی در عراق، سوریه و لبنان شده که غیر قابل شکست است.

وی ادامه داد: نیروهای مردمی در عراق ضامن قدرت دولت مرکزی هستند که در موضوع تجزیه کردستان عراق این قدرت را مشاهده کردید. شکل گیری قدرت مردمی در منطقه می تواند آرزو ها را واقعیت ببخشد و شما مشاهده می کنید نیروهایی از سراسر جهان اسلام از عراق، سوریه، ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان در یک جبهه مبارزه می کنند و دشمن قادر به شکست آنها نیست و این مهم در سوریه دیده شد که دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

به گزارش مهر،سردار سلامی افزود: در یمن و بحرین هم درگیری حق و باطل دیده می‌شود اما نتیجه آن تغییر موازنه قدرت به نفع مردم است .

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آل سعود و رژیم صهیونیستی منبع تنش در منطقه هستند که با هم گره خورده و درگیری های خونی و مشکلات را برای مردم به وجود آورده اند و جمهوری اسلامی بدون هیچ چشم داشتی به کرامت مسلمانان می اندیشد و راهبردهای آن موجب شکست توطئه دشمنان است.

وی پیروزی های جبهه مقاومت را به دلیل رهبری آن دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توانسته به خوبی این جبهه مقاومت را راهنمایی و دشمنان را با شکست مواجه کند.

سردار سلامی در ادامه به تحولات فلسطین اشاره کرد و گفت: آتش زدن تصاویر پادشاهان سعودی و شعار علیه آنها پدیده جدیدی است که نشان می دهد استراتژی های آنها در فلسطین، کردستان عراق، سوریه، عراق، لبنان و یمن شکست خورده است.

وی افزود: برخی از قدرت های منطقه فکر می کنند با بلند پروازی می توانند به یک قدرت تبدیل شوند اما بین واقعیت و آرزوهای آنها فاصله بسیاری است و این جبهه مقاومت و ملت های مسلمان هستند که با مهار تفکر تکفیر بر سرنوشت خود حاکم می شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: محو رژیم صهیونیستی عامل اصلی امنیت و ثبات در منطقه است که به یاری خدا این مهم محقق می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید