رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد

ضرورت همراهی مردم در مسیر مبارزه با قاچاق کالاهای حوزه سلامت

    کد خبر :171158

رئیس سازمان غذا و دارو به ضرورت همراهی جامعه در مسیر مبارزه با قاچاق کالاهای حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله در این زمینه مردمی کردن این کار است و یکی از فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام شده نصب برچسب اصالت روی کالاهاست که کمک بسیاری می‌کند.

غلامرضا اصغری در سومین همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت گفت: مبارزه با قاچاق و تقلب در حوزه سلامت ویژگی‌های خاصی دارد و دلیل آن هم حساسیت موضوع سلامت است. اگر تقلبی در این زمینه رخ بدهد خسارات آن بسیار زیاد است. بحث دارو می‌تواند مخاطره آمیز برای سلامت افراد جامعه باشد و به دلیل موضوع تقلب در حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مهمترین موضوعی که در این قسمت باید اتفاق بیفتد برخورد ریشه‌ای با علت‌هاست و علت هر قاچاق نیز تقاضای آن در بازار مصرف است. به عنوان مثال در کشور ما این مسئله در حوزه مواد مخدر هم وجود دارد که برای مبارزه با آن تلاش‌های زیادی می‌شود و شهدای زیادی هم در این راه داده‌ایم و به دنبال آن خانواده‌های زیادی دچار مشکل شده‌اند بنابراین تا با ریشه‌ها برخورد نکنیم مشکل حل نمی‌شود.

اصغری در ادامه گفت: کشورهای زیادی وجود دارند که بیش از ما درگیر مسئله فساد و قاچاق کالا در حوزه سلامت هستند و در بعضی از این کشورها میزان قاچاق کالاهای این حوزه تا ۱۰ درصد هم می‌رسد این در حالیست که در کشور ما آمارها پنج درصد را نشان می‌دهد و می‌توانیم با همکاری و استفاده از تجارب جهانی این آمار را کاهش بدهیم. مردم با استفاده از برچسب اصالت روی کالاها می‌توانند اصالت آن‌ها را تشخیص دهند و در صورت مشکل دار بودن کالا توجه آنها به برچسب‌ها می‌تواند به ما کمک کند.

وی افزود: کشور ما مرزهای آبی و خاکی بسیار طولانی دارد که همین مسئله باعث می‌شود تا برای مقابله با کالای قاچاق بیشتر فعالیت کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش ندیم رحمان – نماینده منطقه‌ای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)- با تشکر از برگزار کنندگان همایش برای دعوت وی به ایران گفت: سیستمی که در نمایشگاه حاشیه این همایش دیدم که برای ردیابی و تشخیص اصالت کالاها استفاده می‌شود، برای من بسیار جالب بود و به عنوان هماهنگ کننده برنامه منطقه‌ای حتما از ایران خواهم خواست تا برای استفاده از این سیستم در منطقه کمک کند.

ندیم رحمان در ادامه بیانیه‌ای را به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد که ۹ دسامبر مطابق با ۱۸ آذر است قرائت کرد.

در این همایش از چند نفر از نیروهای انتظامی برای مبارزه با قاچاق کالاهای حوزه سلامت تقدیر شد همچنین در حاشیه همایش نمایشگاهی برگزار شد که در آن کالاهای قاچاق مکشوفه حوزه سلامت به نمایش گذاشته شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید