راه ثبات و امنیت کشور، از صندوق‌های رای می‌گذرد

    کد خبر :17106

معاون رئیس‌جمهور معتقد است: یکی از مهمترین اقداماتی که همیشه در ایران توانسته تعجب جهان را برانگیزد، بحث مشارکت مردم ایران در انتخابات، یعنی وجه مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت خود است.

زهرا احمدی پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) با حضور در خبرگزاری ایسنا تاکید کرد: این بحث همان وجه مشارکت مدنی در تعیین سرنوشت است که مردم با تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که در هر زمان احساس کرده‌اند، اما ارتباط با صندوق رأی را قطع نکرده‌اند و همیشه به عنوان کسانی که می‌خواهند در انتخاب سرنوشت خود سهیم باشند، حضور داشته‌اند.

او این را یکی از ویژگی‌های بارز ملت ایران دانست و بیان کرد: مردم ایران قدر نظام و انقلاب را می‌دانند و اطلاع دارند که اگر بخواهیم ثبات و امنیت داشته باشیم، مسیر آن از طریق صندوق‌های انتخابات می‌گذرد و به هر میزان که این مشارکت افزایش پیدا کند، نگاه دنیا نسبت به تعامل با ایران متفاوت‌تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه ایران امن و با ثبات است، افزود: این امنیت و ثبات همراه با مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت می‌تواند ادبیات دنیا را با ایران دچار تغییر کند.

احمدی‌پور ادامه داد: فکر می‌کنم ایران شایسته ادبیاتی همراه با تکریم است که مبتنی بر میزان حضور افراد، برای رقم زدن سرنوشت‌شان است. هر میزان این مشارکت افزایش پیدا کند، جایگاه آن در سطح منطقه و جهان ارتقاء می‌یابد و از نظر منزلت بین‌المللی و سیاسی رشد پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه “ما واقعا ثابت کردیم یک مجموعه ملت به هم پیوسته‌ایم که در تمام روزهای سخت کنار هم بوده‌ایم” افزود: ما همیشه حاضر شده‌ایم تا برای آینده این کشور، وقت گذاشته و سرمایه‌گذاری کنیم و در واقع هر نوع کمکی که نیاز باشد، انجام دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: شاید ۲۹ اردیبهشت ۹۶ جزو روزهای سختی باشد که نیاز به مشارکت بیشتری دارد تا بتوانیم مسیری را که داریم برای آینده این نظام و کشور ترسیم کنیم، مسیری که رو به رشد است.

به گزارش ایسنا، «زهرا احمدی پور» روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری دانشجویان و بازدید از بخش‌های مختلف این خبرگزاری در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سوالات خبرنگاران ایسنا پاسخ داد. مشروح صحبت های وی به زودی منتشر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید