بازتاب کناره‌گیری قالیباف در رسانه‌های عربی

    کد خبر :17102

بازتاب کناره‌گیری نامزد اصولگرای ریاست‌جمهوری و شهردار تهران به نفع دیگر نامزد اصولگرا، بازتاب گسترده ای در رسانه‌های عربی داشته است.

به گزارش بازتاب، المیادین با انتشار خبر کناره‌گیری «محمد باقر قالیباف» شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نفع «سید ابراهیم رئیسی» دیگر نامزد اصولگرا به نقل از قالیباف نوشت: در شرایط کنونی توجه به مصالح مردم و انقلاب اسلامی و همچنین وحدت از هرچیزی مهمتر است و از همین رو از تمام حامیان خود می‌خواهم به سید ابراهیم رئیسی رأی دهند. رئیسی نیز در جمع مردم شیراز و در واکنش به تصمیم قالیباف از این اقدام وی تشکر کرد.

بی‌بی‌سی عربی نوشت: قالیباف باانصراف از ادامه رقابت انتخاباتی از تمامی حامیان خود خواست به سید ابراهیم رئیسی رأی دهند. بی‌بی‌سی به نقل از قالیباف نوشت: برای دست‌یابی به اهداف بزرگ‌تر از تمامی حامیان خود می‌خواهم تا به برادر عزیزم سید ابراهیم رئیسی که وعده عمل به تشکیل واقعی دولت کار و کرامت داده است، رأی دهند.

پایگاه خبری الوفد نیز نوشت: شهردار پایتخت ایران که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده بود برای حمایت و افزایش پایگاه رأی سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از رقابت انتخاباتی انصراف داده و از حامیان خود خواست به رئیسی رأی دهند.

العربیه با درج خبر انصراف محمدباقر قالیباف از ادامه رقابت انتخاباتی و کنار رفتن وی به نفع سید ابراهیم رئیسی آن را اقدامی در راستای تحکیم جبهه نیروهای اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایران دانست. العربیه به نقل از قالیباف نوشت این انصراف از ادامه کارزار انتخاباتی به نفع رئیسی برای متحد کردن جبهه انقلابی است.

القرطاس نوشت: قالیباف، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نفع سید ابراهیم رئیسی از انتخابات کناره‌گیری کرده و از طرفداران خود خواست به رئیسی رأی دهند. به نوشته القرطاس، قالیباف و رئیسی دو نامزدی بودند که به عنوان رقیب اصلی حسن روحانی رئیس‌جمهوری فعلی و کاندیدای انتخابات آتی شناخته می‌شدند.

العربی در واکنش به خبر انصراف محمد باقر قالیباف از ادامه کارزار انتخاباتی و دعوت حامیان خود به دادن رأی به سید ابراهیم رئیسی از آن به عنوان ایجاد اتحاد وانسجام در جبهه اصولگرایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران یاد کرد.

المدن با پوشش خبر کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از ادامه رقابت انتخاباتی به نفع دیگر نامزد اصولگرای این انتخابات یعنی سید ابراهیم رئیسی و درخواست وی از طرفدارانش برای شرکت در انتخابات به نفع رئیسی نوشت با این وجود در نظرسنجی‌ها کماکان حسن روحانی پیشتاز است.

ارم نیوز با برشمردن برخی از سوابق محمد باقر قالیباف ضمن انتشار خبر برکناری وی به نفع سید ابراهیم رئیسی به سخنان قالیباف اشاره کرد و این اقدام را به گفته وی برای حفاظت از وحدت و انسجام در جبهه انقلاب توصیف کرد.

پایگاه خبری البدیل نیز با انتشار خبر کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد: قالیباف ضمن کناره‌گیری از ادامه رقابت‌های انتخاباتی از تمامی حامیان خود موکدا خواست تا به سید ابراهیم رئیسی رأی دهند. این پایگاه خبری تصریح کرد قالیباف به فعالیت‌های تبلیغاتی خود برای به پیروزی رساندن سید ابراهیم رئیسی در مقابل حسن روحانی با تمام توان ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم با اعلام خبر کناره‌گیری محمد باقر قالیباف از انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی این تصمیم قالیباف را نتیجه جلسه وی با نیروهای جبهه مردمی انقلاب (جمنا) قلمداد کرد و افزود: قالیباف با کنار رفتن از کارزار انتخاباتی و درخواست از حامیان خود برای رأی دادن به رئیسی تمام تلاش خود برای حمایت از وی را انجام می‌دهد.

المنار نیز در یک خبر فوری در ابتدای اعلام خبر کناره‌گیری قالیباف از انتخابات ریاست‌جمهوری و حمایت وی از رئیسی اعلام کرد: قالیباف از طرفداران خود خواسته است به سید  ابراهیم رئیسی رأی دهند.

پایگاه خبری «ان‌آر‌تی» نیز این تصمیم قالیباف را اقدامی در راستای اهداف جبهه مردمی انقلاب اسلامی قلمداد کرد و افزود: وی با این اقدام تمامی تلاش ممکن برای پیروزی سید ابراهیم رئیسی در مقابل حسن روحانی را به انجام رساند.

روسیا الیوم نیز با انتشار خبر کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از ادامه رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری و دعوت از حامیان خود برای دادن رأی به سید ابراهیم رئیسی به نقل از قالیباف نوشت که وی تمام تلاش خود را برای پیروزی رئیسی در انتخابات به کار می بندد.

رأی الیوم هم با پرداختن به این خبر نوشت: محمد باقر قالیباف شهردار تهران که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود با انصراف از انتخابات از طرفداران خود خواست تا به رئیسی رأی دهند.

الوحده نیز به نقل از قالیباف نوشت: کناره‌گیری من از انتخابات به نفع رئیسی برای تحکیم وانسجام هرچه بیشتر در جبهه انقلاب است و اکنون از تمامی مردم ایران و طرفداران خود می‌خواهم برای تحول اقتصادی و بهبود وضعیت مستضعفین جامعه به رئیسی رأی دهند.

تلویزیون المسیره یمن با پوشش خبر کناره‌گیری قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی به نقل از وی اعلام کرد: این اقدام برای حفظ مصالح نظام، مردم و کشور بوده که باعث انسجام در جبهه انقلاب خواهد شد. وی از طرفدارانش خواست تا به رئیسی رأی دهند.

اخبار الیوم با اشاره به کناره‌گیری قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی به دعوت جبهه مردمی انقلاب اسلامی و حمایت وی از سید ابراهیم رئیسی برای تغییر در کشور و وضعیت اقتصادی آن را اقدامی در جهت انسجام بیشتر جبهه انقلابی در ایران قلمداد کرد.

الوسط نیز به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت: شهردار تهران محمد باقر قالیباف با اعلام کناره‌گیری خود از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از طرفداران خود خواست برای محافظت از مصالح ملی و انقلابی به سید ابراهیم رئیسی رأی دهند.

روزنامه الوطن هم با پوشش این خبر اعلام کرد: محمد باقر قالیباف، نامزد اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نفع سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد اصولگرا از انتخابات انصراف داده و از حامیان خود خواست به رئیسی رأی دهند.

الجمهوریه نیز با انتشار خبر انصراف قالیباف از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد: وی به نفع دیگر نامزد اصولگرای این انتخابات یعنی سید ابراهیم رئیسی از انتخابات کناره‌گیری کرده واز حامیان خود خواست به رئیسی رأی دهند.

پایگاه خبری العین نیز با انتشار خبر مشابهی اعلام کرد: قالیباف نامزد اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نفع سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد اصولگرای این انتخابات انصراف خود را اعلام کرد.

العرب نیوز نوشت: با انصراف قالیباف از ادامه رقابت انتخاباتی اکنون دو نامزد اصولگرا در مقابل رئیس‌جمهوری فعلی یعنی حسن روحانی قرار دارند و سید ابراهیم رئیسی که قالیباف به نفع وی از انتخابات کناره گیری کرده، از حامیان خود خواسته است که به وی رأی دهند مهمترین رقیب روحانی به شمار می‌رود.

النهار با اعلام خبر کناره‌گیری محمد باقر قالیباف از انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع سید ابراهیم رئیسی این اقدام را به گفته وی اقدامی در راستای حفظ منافع مردم، کشور و انقلاب قلمداد کرد و افزود وی از طرفدارانش خواسته است به سید ابراهیم رئیسی رأی دهند.

الشرق الاوسط با پرداختن به خبر انصراف محمد باقر قالیباف از انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی، دیگر نامزد جریان اصولگرایی به نقل از قالیباف اعلام کرد وی از هوداران خود خواسته است به رئیسی رأی دهند.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز با انتشار خبر مربوط به کناره‌گیری قالیباف از انتخابات به نفع رئیسی تاکید کرد با وضعیت موجود رقابت اصلی و نهایی بین سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی رئیس‌جمهوری فعلی است.

اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد امروزمحمد باقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران به نفع دیگر نامزد هم فکر خود سید ابراهیم رئیسی از انتخابات کناره‌گیری کرده و از حامیان خود خواست تا با رأی دادن به رئیسی وی را پیروز انتخابات کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید