ویزیت روزانه ۵ هزار نفر در بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده

    کد خبر :170961

سرپرست اورژانس کشور گفت: روزانه بالغ بر ۵ هزار نفر در بیمارستان های صحرایی این مناطق ویزیت می شدند و در صورت نیاز بیمار به کرمانشاه اعزام می شد.
دکتر پیرحسین کولیوند در اختتامیه نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: ما به محض اعلام از وقوع زلزله بلافاصله عازم منطقه زلزله زده شدیم. تیم های واکنش سریع که در مرزهای مهران برای خدمت رسانی به زائرین مراسم اربعین مستقر بودند را به محل اعزام کردیم و ظرف کمتر از یک ساعت بیش از صد دستگاه آمبولانس در محل حاضر شدند.

وی افزود: در کمتر از ۲۰ ساعت پس از وقوع زلزله هفت هزار و ۳۵۰ مصدوم را به کرمانشاه اعزام کردیم. بیمارستان های صحرایی ما از مناطق مرزی مهران مشغول جمع آوری و برگشت به محل بودند که آنها را نیز به محل زلزله زده اعزام کردیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اوج همدلی و هم افزایی در میان دستگاه ها به ویژه نیروهای سپاه، جمعیت هلال احمر با سازمان اورژانس مشهود بود.

کولیوند با اشاره به ارسال دارو و فرآورده های خونی در ساعات اولیه زلزله گفت: تاکنون بیش از ۵۰تن دارو به منطقه ارسال شده و تا این لحظه خون و فرآورده های خونی به میزان کافی وجود داشته است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز توانست در این مدت هزار .و ۹۵۰ عمل جراحی را انجام دهد.

کولیوند همچنین افزود: از میان هفت هزار و ۳۵۰ مصدوم آسیب دیده بیش از ۲ هزار بیمار را از طریق امداد هوایی منتقل کردیم. ما توانستیم در همان ۲۴ساعت اول شرایط بهداشتی و درمانی را در منطقه به حالت عادی برگردانیم.

کولیوند ادامه داد: روزانه بالغ بر ۵ هزار نفر در بیمارستان های صحرایی این مناطق ویزیت می شدند و در صورت نیاز بیمار به کرمانشاه اعزام می شد. هم اکنون هر هفته یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شده‌اند که در منطقه زلزله زده حضور یابند و خدمات خود را ارائه کنند.

به گزارش مهر،کولیوند در آخر یادآور شد: در هر ساعت ۲ نفر در حوادث ترافیکی فوت شده و ۵ نفر مصدوم می‌شوند و بسیاری از این مصدومین نیز ممکن است معلول شوند و نتوانند به محل کار خود بازگردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید