همراهی پویش مردمی در ساخت مراکز بهداشتی مناطق زلزله زده

    کد خبر :170891

مشاور وزیر بهداشت، از ابتکار پویش مردمی هنرمندان و قهرمانان ملی در جهت ساخت خانه های بهداشت و م.راکز جامع سلامت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تقدیر کرد.
دکتر عباس زارع نژاد ، به پویش مردمی برنامه تلویزیونی حالا خورشید برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در قالب پویش مردمی، قرار است جمعی از هنرمندان و قهرمانان ملی عرصه ورزش کشور، کمک های مردمی را برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی هزینه کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که این حرکت مردمی با همکاری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت صورت می گیرد، افزود: بر اساس این برنامه، ۶۲ خانه بهداشت و ۲۲ مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله زده کرمانشاه، نوسازی و احداث می شود.

زارع نژاد ادامه داد: خیرین سلامت برای ساخت و نوسازی ۶۲ خانه بهداشت و تعدادی از مراکز جامع سلامت در مناطق روستایی و شهری استان کرمانشاه، همکاری می کنند و هنرمندان و قهرمانان ملی نیز تعداد ۱۷ مرکز جامع سلامت از ۲۲ مرکز را احداث می کنند.

به گفته وی، کل اعتبار ساخت ۱۷ مرکز جامع سلامت در حدود ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است که سهم هنرمندان و قهرمانان در این پویش مردمی، ۸.۵ میلیارد و سهم وزارت بهداشت نیز همین مقدار خواهد بود.

مشاور وزیر بهداشت ضمن تقدیر از تلاش های دست اندرکاران برنامه حالا خورشید برای توجه به ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده، افزود: مراکز جامع سلامت ظرف یک سال آینده به بهره برداری می رسد و خانه های بهداشت نیز تا خرداد ۹۷ مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

زارع نژاد از آغاز عملیات نوسازی و ساخت مراکز بهداشتی و جامع سلامت با حضور هنرمندان و قهرمانان ملی خبر داد و گفت: در پایان این هفته، این مراسم با حضور وزیر بهداشت در دو نقطه از مناطق زلزله زده غرب کشور آغاز می شود.

به گزارش مهر،وی، توجه به زیرساخت ها حوزه سلامت را مورد تاکید قرار داد و افزود: با این پویش مردمی، می توان بخش عمده ای از زیرساخت های بهداشتی و درمانی را تکمیل نمود که جای تقدیر دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید