قرارداد ۶.۷ میلیارد دلاری قطر و بریتانیا برای جنگنده‌های تایفون

    کد خبر :170872

شرکت بی ای ئی سیستمز بریتانیا وارد قراردادی به ارزش ۶.۷ میلیارد دلار برای فروش جنگنده‌های تایفون (طوفان) به قطر شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، شرکت بی ای ئی سیستمز بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرده است که قصد دارد قراردادی به ارزش 6.7 میلیارد دلار برای فروش 24 فروند هواپیمای جنگنده تایفون به قطر منعقد کند.

این شرکت افزود: پیش بینی می شود تحویل هواپیماهای جنگنده تا اواخر 2022 میلادی آغاز خواهد شد و شرایط مالی و تحویل و همین طور نحوه نخستین پیش پرداخت تا اواسط 2018 میلادی نهایی خواهد شد.

در مراسمی در شهر دوحه، گاوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا و خالد بن محمد العطیه همتای قطری وی بر امضای اولیه این قرارداد نظارت کردند.

وزیر دفاع بریتانیا امضای این قرارداد را موجب حمایت از هزاران فرصت شغلی در بریتانیا و تزریق میلیاردها پوند به اقتصاد این کشور ارزیابی کرده است.

چارلز وودبرن رئیس شرکت بی ای ئی سیستمز نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما از آغاز فصل جدیدی در توسعه بلندمدت روابط با قطر خرسند هستیم.

امضای این قرارداد می تواند موجب خشم و ناراحتی سایر کشورهای عربی شود که قطر را طی ماه های اخیر هدف تحریم های اقتصادی و سیاسی قرار داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید