۲۶۰۶امین ستاره مشاهیر هالیوود به «گری سینایس» رسید

دیروز گَری سینایس هنرپیشه کهنه‌کار هالیوودی با نقش معروف ستوان دن تیلور در فیلم «فارست گامپ» ستاره تالار مشاهیر هالیوود در لس‌آنجلس را دریافت کرد.

2606امین ستاره مشاهیر هالیوود به «گری سینایس» رسید.

دیروز گری سینایس هنرپیشه کهنه‌کار هالیوودی با نقش معروف «جورج میلتون» در فیلم «از موش و مردان» ستاره تالار مشاهیر هالیوود در لس‌آنجلس را دریافت کرد.

سینایس بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم‌های «از موش و مردان» در نقش جورج میلتون، «فارست گامپ» در نقش ستوان دن تیلور، «آپولو 13» در نقش کن مَتینگلی، و سریال معروف «csi» در نقش کارآگاه مک تیلور به شهرت جهانی رسید.

فارست گامپ نام فیلم و شخصیت اصلی با بازی «تام هنکس» است که سینایس در آن نقش ستوان دن تیلور را ایفا می‌کند به کارگردانی رابرت زمکیس محصول سال ۱۹۹۴ پارامونت پیکچرز است. فیلم برپایهٔ رمانی به همین نام، اثر وینسنت گروم ساخته شده است. فارست گامپ یک موفقیت عظیم تجاری بود به طوری که در مجموع توانست ۶۷۷ میلیون دلار در گیشه جهانی کسب کند و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در آن سال شود. این فیلم نامزد دریافت ۱۳ جایزهٔ اسکار شد و از این تعداد ۶ جایزه را شامل جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس را بدست آورد.

گری سینایس همچنین از بنیانگذاران شرکت سینمایی «استپن وولف» شیکاگو است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید