استفاده از ربات در بزرگترین بانک دانمارک برای مشاوره

    کد خبر :170693

دانسکِ بانک دانمارک برای دادن مشاوره سرمایه‌گذاری به مشتریان خود از ربات استفاده می‌کند که این موضوع منجر به جذب مشتریان زیادی هم برای دانسکِ شده است.

بزرگترین بانک دانمارک امیدوار است که به کارگیری ربات‌ها منجر به توسعه عملیات‌های مدیریت ثروت در این بنگاه مالی شود. نام ربات به کار گرفته شده در دانسکِ بانک، ژوئن است. وظیفه این ربات پرداختن به مشتریان خرده فروشی و شرکت‌های کوچک است که به طور معمول منابع برای کار کردن با پول نقد اضافی خود ندارند.

در حال حاضر، دانمارک رکورددار نرخ بهره منفی در جهان است و از سال ۲۰۱۲ میلادی به بعدی نرخ بهره در این کشور زیر صفر است.

به گفته مقامات دانسکِ بانک، به کارگیری ربات می‌تواند بازتعریفی برای سپرده‌گذاری‌هایی باشد که هیچ درآمدی ندارند و شاید سپرده‌گذاری‌ها رو به سودهی حرکت کنند.

ژوئن از مشتریان این سوال را می‌پرسد که به چه میزان قصد سرمایه‌گذاری دارند (حداقل در حدود ۱۶۰ هزار دلار) و سپس باید آنها یک مقوله ریسک را انتخاب کنند.

اگر مطمئن نباشند، دانسکِ بانک یک تست مختصر برگزار می‌کند که سوالاتی نظیر درآمد، هزینه کرد، دارایی‌ها و بدهی‌ها پرسیده می‌شود و تقریبا ۱۰ دقیقه بعد، ژوئن بر اساس یک الگوریتم به آنها پیشنهاد می‌کند که در کدام یک از ۵ صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز،ایده ارائه شده توسط این ربات باعث می‌شود که سرمایه گذاری مردمی شود و مشتریان با توجه به اشتها ریسک خود پیشنهاد می‌شوند که برای مثال به صندوق معاملات بورس با توزیع سهام و اوراق دسترسی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید