تفاهم ٢٢گانه بخش خصوصی ایران و کره

    کد خبر :170661

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد که بنگاه‌های ایرانی باید از تجربه کره‌ای‌ها استفاده کرده و لازم است که صنایع داخلی با بازار خارجی پیوند بخورند.

۲۲ تفاهمنامه همکاری مشترک انتقال فناوری بین شرکت‌های بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به امضا رسید،

به گزارش ایسنا، تفاهمنامه‌هایی که با حضور هشت بنگاه خارجی و ۵۰ بنگاه داخلی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید عایق‌های حرارتی و برودتی، صفحه‌های خورشیدی و انرژی‌های نو، باتری‌های لیتیومی و موتورهای برقی به امضا رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز مبادله‌ای بین کشورهای مختلف تجربه‌ای بسیار خوب بوده و انتخاب کره جنوبی نیز هوشمندانه است، اظهار کرد: امروزه کره جنوبی با کمک بنگاه‌های کوچک و متوسط به یکی از ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

صادق نجفی ادامه داد: بنگاه‌های ایرانی باید از این تجربه بنگاه‌های کره‌ای نهایت استفاده را برده و در این میان، وظیفه دولت بسترسازی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اولویت خود را پیوند دادن صنایع داخلی با بنگاه‌های متوسط و بزرگ و بازارهای خارجی و همچنین ارتقای فناوری و بهره‌وری این صنایع دانست و اظهار کرد: باید ایران را از اقتصاد تک‌محصولی نجات داد که راهکار آن توسعه صنایع کوچک و متوسط است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید