بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مالیات برای واردات

    کد خبر :170646

لایحه بودجه ۱۳۹۷ گویای آن است که برای واردات کالا به کشور مالیاتی بالغ بر ۲۳.۸ هزار میلیارد تومان تعریف شده است. همچنین بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان مالیات برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است.

جدول پنجم لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ به درآمدها، واگذاری‌ها و دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی دولت مربوط می‌شود. بخشی از این جدول نیز به بحث واردات اختصاص دارد و مالیات‌های وارد بر بخش‌های مختلف وارداتی را اعلام می‌کند.

بر این اساس مجموع درآمدهای مالیاتی معادل ۲۳ هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان تعریف شده است.
بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان مالیات برای واردات خودرو

حقوق ورودی کالاها که از موضوعات مربوط به آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی می‌شود، رقمی بالغ بر ۲۰ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان دیده شده و برای واردات خودروها بالغ ۲۲۰۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حقوق ورودی دستگاه‌های اجرایی معادل ۹۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و یک درصد عوارض نیز بر واردات رقمی معادل ۳۳۰ میلیارد تومان است.

ثبت معافیت‌ها و تخفیف‌های گمرکی به نرخ صفر ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و حقوق ورودی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت حمل‌ونقل سوخت معادل ۲۰۰ میلیارد تومان دیده شده و رقمی معادل یک میلیون ریال بابت استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی موضوع بند «ب» تبصره ۷ اعمال شده است.
افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار کارمزد ثبت سفارش واردات

به گزارش ایسنا،لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای درآمدهای حاصل از کارمزد ثبت سفارش کالا رقمی معادل ۴.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

طبق اطلاعات ارائه شده عملکرد این بخش در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان بوده و بودجه مصوب این بخش در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲.۲ میلیارد تومان بوده که برای سال آینده این رقم با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۴.۵ میلیارد تومان رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید