پیش‌بینی درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی از مالیات بر ارزش افزوده

    کد خبر :170631

بر اساس لایحه بودجه ۱۳۹۷ مجموع درآمد دولت از محل دریافت مالیات معادل ۱۳۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که مالیات اشخاص حقوقی ۳۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در این بخش مالیات علی‌الحساب اشخاص حقوقی دولتی معادل ۵۳۰۰ میلیارد تومان،‌ مالیات عملکرد شرکت‌های دولتی معادل ۷۳۰۰ میلیارد تومان، مالیات نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی معادل ۱۰ میلیارد تومان، مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی معادل ۲۳ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان، مالیات شرکت‌ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی هم معادل ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین اطلاعات لایحه بودجه نشان می‌دهد که مالیات بر درآمد معادل ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی معادل شش هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان،‌ مالیات کارکنان بخش خصوصی معادل ۵۷۰۰ میلیارد تومان،‌ مالیات مشاغل ۶۱۰۰ میلیارد تومان و مالیات مستغلات ۱۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مالیات بر ارث نیز پیش‌بینی درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی دارد. برای مالیات بر واردات پیش‌بینی درآمد ۲۳۰۰ میلیارد تومانی شده است.

همچنین برای مالیات بر کالا و خدمات هم پیش‌بینی درآمد ۴۷ هزار میلیارد تومانی و برای مالیات بر نقل و انتقالات اتومبیل درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی شده است؛ در بخش مالیات بر ارزش افزوده هم پیش‌بینی درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی شده است.

به گزارش  ایسنا،بر اساس اطلاعات بودجه سال ۱۳۹۷ قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده باز هم تمدید شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید