این نظام پشتوانه محکمی همچون مردم دارد

    کد خبر :17055

رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: مردم با حضور عاقلانه در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، به دشمنان می‌فهمانند که این نظام پشتوانه محکمی همچون مردم دارد.

مهدی قره‌شیخلو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات راهکارهای تبلیغاتی وجود دارد، اظهار کرد: از جمله این راهکارها اطلاع‌رسانی دقیق کاندیداها از برنامه‌ریزی‌ها و توانمندی‌هایشان در مدیریت و اداره کشور است. اگر اطلاع‌رسانی خوبی در این رابطه صورت بگیرد، مردم می‌دانند که کاندیداها برنامه دارند و آن‌ها می‌توانند در توسعه کشور موثر باشند. همین امر مشارکت مردم را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: تبلیغات و فضاسازی می‌تواند شور و انرژی به مردم بدهد که رسانه‌ها با ظرفیت عظیم خود، می‌توانند این انگیزه را در بین مردم تقویت کنند. نکته بعدی برای حضور حداکثری مردم تأکید و یادآوری به مردم است که این حضور علاوه بر تکلیف ملی، یک تکلیف دینی و شرعی نیز است؛ چون نظام ما بر پایه اعتقادات دینی و قرآنی بنا نهاده شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در ادامه با بیان اینکه حضور مردم باعث بقا می‌شود، گفت: پرورش انگیزه دینی و ملی در بین مردم سبب می‌شود که آن‌ها حضور پرشورتری داشته باشند و با یک شناخت دقیق فرد اصلح را انتخاب کنند. اینکه رهبری در بیانات‌شان از این حضور با عنوان امنیت ملی یاد می‌کنند، نشان از دقت ایشان دارد چرا که پشتوانه اصلی نظام مردم هستند. هر چقدر حضور جدی‌تری داشته باشند دوستان ما امیدوارتر و دشمنان ما مأیوس‌تر می‌شوند.

قره‌شیخلو تأکید کرد:‌ حضور مردم نشان می‌دهد که آن‌ها مبنای دینی و فرهنگ نظام را قبول دارند و این حضور حداکثری می‌تواند صیانت و معنویت را برای کشور ایجاد کند و آن‌هایی که در صدد آسیب‌زدن هستند بدانند که این نظام پشتوانه محکمی همچون مردم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در مناظره‌هایی که انجام شد کاندیداها برنامه‌های خود را ارائه ندادند و بیشتر در صدد پرداختن به نقطه‌ ضعف‌های یکدیگر و ذکر مسائلی که اصلا جای آن آنجا نبود، پرداختند گفت: طرح یکسری از مسائل ربطی به انتخابات نداشت. کاندیداها باید از توانمندی‌ها و برنامه‌های خود برای اداره کشور سخن می‌گفتند. در دومین مناظره‌ای که انجام شد مباحث فرهنگی کشور مد نظر بود ولی هیچ یک از کاندیداها اصلا نسبت به فضای فرهنگ قرآنی کشور اشاره‌ای نداشتند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم ادامه داد: قرآن در کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند در حوزه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع و در تمام امور اثرگذار باشد ولی گویی این کتاب خدا از اهمیتی که باید برخوردار نبود. حتی در سوالاتی که مطرح شد نسبت به این موضوع از کاندیداها سوالی طرح نشد که اگر آن‌ها فراموش کرده‌اند با طرح این سوال به موضوعات قرآنی کشور نیز پرداخته شود.

قره‌شیخلو یادآور شد: مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی مطالباتی را از مردم و نهادها داشته‌اند و انتظار این بود که در کل مناظره‌ها حداقل در رابطه با این موضوع سخنی گفته شود. شاید بتوانیم بگوییم قصوری که افتاد این بود که سوالاتی هم از سوی صداوسیما در مسئله فرهنگی و در این زمینه مطرح نشد که ما بدانیم کاندیداها چه طرح و برنامه‌ای برای امور قرآنی کشور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید