جدول ۱۴ در لایحه بودجه ۹۷ حذف شد/ پیگیری بودجه علم و فناوری

    کد خبر :170498

لایحه بودجه سال ۹۷ روز گذشته به مجلس ارائه شد اما در این لایحه جدول ۱۴ که برای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری در سال های گذشته تدوین شده بود، حذف شده است.
لایحه بودجه سال ۹۷ روز گذشته از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در این لایحه، بودجه مربوط به بخش های مختلف علمی و فناوری و دانشگاهی تعیین شده اما جدول ۱۴ که برای اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری است در این لایحه دیده نمی شود.

جدول ۱۴ برای توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی، اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری و افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی از نیم درصد به ۳ درصد بود که در قانون بودجه سال ۹۵ ارائه اما به دلیل مشکلات مالی دولت این بودجه محقق نشد.

این درحالی است که جدول ۱۴ در لایحه بودجه سال ۹۶ نیز گنجانده شد اما در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و در قانون بودجه امسال نیز قرار نگرفت.

وزارت علوم پیگیر بازگشت جدول ۱۴

پیش از این نیز حسین عسگریان ابیانیه معاون مالی و اداری وزارت علوم در گفتگو با مهر اعلام کرده بود: جدول ۱۴ از قانون بودجه سال ۹۶ حذف شده اما به دنبال احیای این جدول هستیم تا بتوانیم بودجه مربوط به آن را دریافت کنیم.

وی افزود: دولت می تواند از طریق منابع مربوط به برنامه پنجم توسعه این جدول را احیا کند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم تاکید کرد: زمان بازگشت و احیای جدول ۱۴ بستگی به فعالیت سازمان برنامه و اعتبارات این سازمان دارد اما امیدواریم که به زودی این جدول احیا شود چرا که بسیاری از مشکلات مالی دانشگاه ها از این طریق رفع خواهد شد.

عسگریان خاطرنشان کرد: با کمک دانشگاه ها و معاونت پژوهشی وزارت علوم به دنبال تدوین برنامه عملیاتی برای احیای جدول ۱۴ هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید