مصطفی هاشمی‌طبا: مطبوعات در انتخابات عادلانه عمل نکردند

    کد خبر :17048

مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فضای رسانه‌ها و مطبوعات در این ایام و عملکرد آن‌ها معتقد است: هر مطبوعاتی جناح‌بندی خاص خود را دارد و موضع هر روزنامه‌ای مشخص است. روزنامه‌ها براساس خط خود عمل کردند اما عادلانه عمل نکردند.

مصطفی هاشمی‌طبا – نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری – درباره فضای رسانه‌ها و مطبوعات در این ایام و عملکرد آن‌ها معتقد است: هر مطبوعاتی جناح‌بندی خاص خود را دارد و موضع هر روزنامه‌ای مشخص است. روزنامه‌ها براساس خط خود عمل کردند اما عادلانه عمل نکردند.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد رسانه‌ها و مطبوعات در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد: واکنش خاصی نسبت به رسانه‌ها نداشتم. رسانه‌ها و بویژه مطبوعات براساس خط فکری خود عمل کردند. هر چند هر مطبوعاتی جناح‌بندی خاص خود را داشت و هر روزنامه‌ای حرف خودش را زد اما عادلانه عمل نکردند.

او در ادامه درباره اینکه تا چه میزان بر باز بودن فضای رسانه‌ها در روحیه انتقاد پذیری تأکید دارد، اظهار کرد: اگر کسی مخالف انتقادات باشد نمی‌تواند کار کند. انتقادات باید باشند. کسی که رئیس جمهور می‌شود باید بتواند از طریق اطلاعاتی که در اختیار دارد به انتقادات پاسخ دهد و راه درست از طریق شنیدن همین انتقادات است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره عملکرد سازمان صداوسیما در برگزاری مناظره‌ها اظهار کرد: به نظر می‌رسد صداوسیما منهای طراحی که برای مناظره به کار گرفت اینکه چگونه انجام شود و شاید هم برخی‌ها سلیقه‌شان با این شیوه سازگار نباشد، به طور کلی برنامه‌ریزی‌شان خوب بود و شانس مساوی به همه داده بودند. حال هر کسی چگونه از آن شانس استفاده کند بحث دیگری است ولی به طور کلی شانس مساوی به نامزدها داده بودند.

او ادامه داد: زمان سوالات تقریبا عادلانه بود و نمی‌توان ادعا کرد که صداوسیما در برگزاری مناظره به گونه‌ی دیگری رفتار کرده است.

هاشمی طبا در پاسخ به این پرسش که آیا از تریبون صداوسیما توانست حرف‌های خود را بزند، اظهار کرد: من هم مثل بقیه نامزدها از این شانس استفاده کردم و مدت زمانی که در اختیارم گذاشته شد همه عادلانه و مساوی بود و توانستم نظرات خود را بگویم. مشخصا چون نظر خاص و برنامه خاصی داشتم توانستم آن‌ها را اعلام کنم. حال چقدر استفاده کردم بستگی به این دارد که مخاطبان به چه میزان به صحبت‌های من گوش و برنامه را تماشا کردند.

این نامزد در پایان درباره سوالات مطرح شده در مناظرات تلویزیون نیز اظهار کرد: سوالات به خوبی طراحی شده بودند به نوعی که برخی سوالات را از همه نامزدها می‌پرسیدند و برخی سوال‌ها هم قرعه‌کشی شده بود. سوالات متنوع بود و نزدیک به 30 سوال طراحی شده بود که می بایست به آنها به قید قرعه پاسخ می‌دادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید