طرح ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی در دمای بالا اجرایی شد

    کد خبر :170384

طراحی و ساخت واحد خودکار ۴۰ کیلوواتی خورشیدی در دمای بالا برای سرمایش عنوان پروژه‌ای است که با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی توسط محققان دانشگاه اصفهان انجام شد.

به گزارش  پویا؛ کسب دانش فنی ذخیره‌سازی و بهره‌برداری از انرژی حرارتی در دمای بالا از فعالیتهایی است که ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی به دنبال آن است.

در این راستا نیز پروژه‌های محققان کشور را مورد حمایت قرار می‌دهد؛ طراحی و ساخت واحد خودکار 40 کیلوواتی خورشیدی در دمای بالا برای سرمایش یکی از این پروژه‌ها است که توسط محققان دانشکده علوم و فناوریهای نوین دانشگاه اصفهان انجام شده است.

در این پروژه سه هدف اصلی رسیدن به دمای بالای 350 درجه سانتیگراد، ذخیره‌سازی انرژی حرارتی کسب شده و بهره‌برداری از انرژی حرارتی مد نظر است.

در این پروژه، خنک‌سازی با استفاده از انرژی حرارتی خورشیدی مد‌نظر است تا انرژی حرارتی خورشید در چیلرها جذب و ذخیره‌سازی شده و در نهایت برای خنک‌سازی استفاده ‌شود زیرا حداقل 60 درصد مصرف برق در فصل تابستان صرف خنک‌سازی می‌شود همچنین صنایع نیز برای خنک‌سازی میزان زیادی انرژی استفاده می‌کنند که با تجاری‌سازی این طرح میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید