آمار شوکه کننده از قتل زنان در مناطقی از انگلیس

    کد خبر :170371

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد از ۱۱۳ زنی که سال گذشته در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی به دست مردان کشته شده‌اند، ۸۵ تن در خانه‌هایشان به قتل رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، بررسی سالانه انجام گرفته در موسسه Women’s Aid حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶، ۹ نفر از هر ۱۰ زن مقتول در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی به دست فردی آشنا کشته شده‌اند.

همچنین از میان آنان، ۷۸ زن به دست همسر فعلی یا سابق، سه زن توسط پسر و پنج زن دیگر به دست یکی از مردان خانواده به قتل رسیده‌اند. همچنین ۹ نفر از زنان توسط فرد غریبه‌ای کشته شده‌اند.

علاوه بر این در بررسی موسسه Women’s Aid به شیوه قتل این زنان نیز توجه شده است. بسیاری از این قتل‌ها در موقعیت‌های مشابهی رخ داده و در ۴۷ مورد از شی تیزی به عنوان آلت قتل استفاده شده است.

مدیر اجرایی این موسسه گفت: باید به خشونت‌های مرگبار مردان علیه زنان بیشتر توجه شود. همچنین ضرورت دارد دولت مقابله با قتل زنان را در کانون اقدامات خود جهت مقابله با خشونت مردان علیه زنان و دختران در این کشور قرار دهد.

به گزارش روزنامه گاردین، زنانی که از خشونت‌های خانگی فرار می کنند در پناهگاه‌هایی اسکان مجدد داده می‌شوند اما مدیر اجرایی این موسسه هشدار داده که دولت انگلیس برنامه دارد تا از حمایت از بودجه اسکانِ این افراد دست بردارد و این تصمیم بدون شک می‌تواند زنان را در معرض خطر جدی‌تری قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید