کشف 80 درصدی سرقت های خودرو

    کد خبر :170319

جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی از کشف 80 درصدی سرقت های خودرو در سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از علل مهم در کاهش سرقت برخورد با مجرمان حرفه ای است که باید متناسب با جرم آنها تصمیم گیری شود.

سردار مسعود منفرد با اشاره به تدابیر فرمانده ناجا افزود: در راستای جلوگیری و کاهش سرقت در خصوص برخی از شاخص ها و عملکرد های پلیس آگاهی در سراسر کشور با حضور روسای پلیس آگاهی استان ها در حوزه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت جلساتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات ضمن بررسی همه شاخص ها، راهکارهایی در خصوص عوامل افزایش و کاهش برخی جرایم ارائه شد، افزود: معاونان تخصصی پلیس آگاهی از جمله معاونان مبارزه با سرقت، جرایم جنایی، اطلاعات جنایی و تشخیص هویت به دلیل پیگیری و پی جویی پرونده های مرتبط برای تعامل و تبادل نظر حضور داشتند.

سردار منفرد ادامه داد: ضمن بررسی بسیاری از شاخص ها در استان های سراسر کشور بنا شد، وقوع سرقت ها کاهش یابد و کشف نیز افزایش چشمگیری پیدا کند.

*رشد 4 تا 10 درصدی کشف پرونده ها

جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینکه باید بتوانیم تلاش خود را در همه جرایم مرتبط به معاونت مبارزه با سرقت در خصوص وقوعات افزایش دهیم، گفت: البته طبق آمار برخی از استان ها در کشف پرونده ها (کشف جرایم) بین 4 تا 10 درصد رشد و وقوعات نیز تا 5 درصد کاهش را نشان می دهد که این موضوع سبب دلگرمی است.

سردار منفرد با بیان اینکه جلسات زیادی در طول سال در قرارگاه مبارزه با سرقت در سازمان ها و نهادهای خارج از ناجا و پلیس های تخصصی دیگر در خصوص کاهش وقوع سرقت برگزار شده است، افزود: با استفاده از ظرفیت این قرارگاه مسئولیت پذیری دیگران و کمک در راستای مبارزه با سرقت از موضوعاتی بود که بسیار مورد تاکید قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه میزان سنجش وقوع و کشف جرایم هر استان با توجه به شرایط جغرافیایی و وسعتی که دارد، تعیین می شود، افزود: برخی از استان های مرزی در مقایسه با استان های میانی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند که با اقدامات صورت گرفته، شاهد کاهش چشمگیر وقوعات سرقت شده ایم.

سردار منفرد با بیان اینکه شاخص ها در برخی از استان های کشور دارای فراوانی وقوع سرقت خودرو بوده اند، گفت: توجه و دقت نظر استان ها در مهار و کاهش وقوع سرقت در آمار کل کشور تاثیر گذار خواهد بود.

وی به ترتیب به کاهش وقوع 40 و 8 درصدی سرقت از بانک ها و خودرو در سراسر کشور طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: تمام تلاش و توان ما پیشگیری از وقوعات است و در صورت وقوع جرم یا سرقت، کشف به موقع در کمترین زمان ممکن هدف ما خواهد بود تا مال باختگان به اموال خود برسند.

**پلیس آگاهی برخی از سرقت های خودرو را در کمتر از 24 ساعت کشف می کند

وی با بیان اینکه 80 درصد سرقت های خودرو در سراسر کشور کشف می شود، گفت: پلیس آگاهی برخی از سرقت های خودرو را در کمتر از 24 ساعت کشف می کند اما کشف سرقت برخی خودرو های گران قیمت و خاص ممکن است به زمان بیشتری نیز نیاز داشته باشد.
این مقام ارشد پلیس آگاهی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه استرداد اموال مکشوفه گفت: این موضوع برابر تدابیر فرمانده ناجا به شدت مورد پیگیری است و در واقع اطلاعات این اموال در بانک های اطلاعاتی بارگذاری شده است وابتدا در یک استان به صورت آزمایشی راه اندازی می شود و سپس در استان های دیگر راه اندازی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید