پیش‌بینی «دیجی‌کالا» از رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری در سال جاری

  • آرشیو
  • یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۴
    کد خبر :170251

دیجی‌کالا با انتشار یک بیانیه خبری عنوان می‌کند که سرمایه‌گذاری یک شرکت اروپایی در این فروشگاه، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی حوزه ICT در ایران بوده است و با توجه به زیرساخت‌های موجود، پیش‌بینی می‌کند که در سال جاری ارزش این شرکت از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

در پایان مهر ماه و همزمان با اولین نشست خبری دیجی‌کالا، مدیرعامل این فروشگاه عنوان کرده بود که در سال جاری، دیجی‌کالا موفق به جذب یک سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری شده است اما جزییات آن را عنوان نکرد تا اینکه در نهایت در کتاب عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم، جزییات ورود این سرمایه‌گذاری عنوان شد.

بر اساس آنچه در کتاب مورد بحث آمده است، دیجی‌کالا در ازای دریافت سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری، ۲۱ درصد از سهام خود را به شریک اروپایی‌اش واگذار کرده است. این فروشگاه اکنون در بیانیه خبری‌اش عنوان می‌کند که «اکثریت سهام دیجی‌کالا همچنان در اختیار افراد و شرکت‌های ایرانی قرار دارد ضمن اینکه این سرمایه‌گذاری علاوه بر ارزش مادی منجر به انتقال دانش فنی و تجربیات مدیریتی تراز جهانی نیز شده است.»

بزرگترین فروشگاه آنلاین ایران همچنین خبر می‌دهد که فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)» از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» اخیراً کامل شده است.

دیجی‌کالا در نشست خبری خود عنوان کرد که از این سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه بهره گرفته است. این شرکت اکنون در بیانیه خبری خود در همین رابطه توضیح می‌دهد: «منابع حاصل از این سرمایه‌گذاری برای بهبود زیرساخت‌های لجستیکی، توسعه‌ی پلتفرم نرم‌افزاری، خلق فرصت‌های شغلی بیشتر در سراسر کشور، تأسیس بزرگترین مرکز پردازش کالای خاورمیانه و راه‌اندازی مرکز مجازی فروشندگان و تولیدکنندگان ایرانی (Marketplace) اختصاص یافته است.»

با رقم جذب سرمایه و همچنین سهام ارائه شده، به راحتی می‌توان تشخیص داد شریک اروپایی که از آن با عنوان شرکت «اینترنشنال اینترنت اینوستمنت» یاد می‌شود، ارزش دیجی‌کالا را حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است. فروشگاه بزرگ اینترنتی کشور اکنون با ذکر این موضوع که چنین اتفاقی نه تنها به دیجی کالا بلکه به رشد و توسعه تجارت الکترونیک در کشور و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی کمک می‌کند، پیش‌بینی می‌کند که با توجه به زیرساخت‌های موجود، ارزش دیجی‌کالا در سال جاری از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید