واکنش حزب مرکل به ایده “ایالات متحده اروپا”

    کد خبر :169949

اعضای ارشد حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل پیش از آغاز مذاکرات ائتلاف، ایده “ایالات متحده اروپا”ی سوسیال دموکرات‌ها را رد کردند. محافظه‌کاران امید دارند که با این حزب تشکیل ائتلاف دهند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارتین شولتس، رهبر سوسیال دموکرات‌های آلمان که حزبش بدترین نتایج را در دهه‌های اخیر در انتخابات سپتامبر پنجشنبه گفت، تنها در صورتی می‌تواند حمایت به دست آورد که یک دیدگاه روشنی درباره اروپا داشته باشد و خواستار تشکیل “ایالات متحده اروپا” تا سال ۲۰۲۵ شد.

محافظه‌کاران تحت رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که به دلیل سیاست مهاجرتی لیبرال آرای خود را به راست افراطی واگذار کردند، می‌خواهند تا سوسیال دموکرات‌ها خصوصا بعد از شکست مذاکرات با احزاب کوچکتر با آنها ائتلاف کنند.

مذاکرات درباره حفظ ائتلاف محافظه‌کاران-سوسیال دموکرات‌ها (اس‌دی‌پی) که از ۲۰۱۳ بر آلمان حکومت دارند، از چهارشنبه آغاز می‌شود اما به نظر می‌رسد دو حزب بر سر مساله اروپا اختلاف‌نظر داشته باشند و احتمالا این موضوع نقش مهمی در مذاکرات ایفا کند.

ولکر کودر، از اعضای ارشد حزب مرکل گفت، پیشنهاد شولتس درباره اروپا خطری برای اتحادیه اروپا و شهروندان آن است. پیتر آلتمایر، از دیگر اعضای محافظه‌کار آلمان هم گفت، این ایده واقع‌بینانه نیست. در همین حال نتایج نظرسنجی روزنامه بیلد نشان می‌دهد کمتر از ۳۰ درصد از آلمانی‌ها حامی ایده شولتس هستند در حالی که ۴۸ درصد آن را نمی‌پذیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید