استقبال تیراندازان از سال نوی ژاپنی/ مربی و تیراندازان ایرانی چه گفتند؟

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ۹:۴۷
    کد خبر :169815

دهمین دوره سلاح‌های بادی آسیا در حالی به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود که هیچ جایگاهی برای خبرنگاران دیده نشده است.
مسابقات سلاح های بادی آسیا از 17 الی 20 آذرماه در ژاپن برگزار می شود. در این مسابقات 407 تیرانداز از 26 کشور آسیایی حضور دارند.

*این مسابقات در سالن واکوشی شهر سایتاما برگزار می شود که از منظر جغرافیایی با توکیو 2 ساعت فاصله دارد.

*استقبال ژاپنی ها از این مسابقات متوسط بوده هر چند که تماشاگرانی که به سالن مسابقات می آیند، با شور و اشتیاق فراوانی تیراندازان خود را تشویق می کنند.

*در روز سوم رقابت ها کونیشی تیرانداز بانوان تیم ملی ژاپن ضمن قهرمانی رکورد آسیا را شکست و همین سبب شد تا تماشاگران چشم بادامی به شدت او را تشویق کرده و سالن را روی سر خود بگذارند.

*در بیرون از سالن جشن های استقبال از سال نوی ژاپنی نیز برگزار می شود و گروه های موسیقی و نمایشی به اجرای برنامه می پردازند و همین سبب شده تا تماشاگران و برخی از اعضای شرکت کننده در این رقابت ها برای تماشای این مراسم حاضر شوند.

*چند تماشاگر ایرانی نیز با پرچم ایران در سالن حضور یافته و به تشویق تیراندازان ایرانی می پردازند.

*مریم هاشمی مربی تیراندازی ایرانی در کادر فنی تیم تیراندازی سنگاپور حضور دارد و از روز نخست با تیراندازان ایرانی خوش بش دوستانه و گرمی داشت.

*سالن واکوشی محل برگزاری مسابقات اگرچه سالنی مجهز و استاندارد است اما نکته عجیب اینکه این سالن جایگاه خبرنگاران و پرس سنتر ندارد! همین نکته سبب شده خبرنگاران حاضر در سالن به شکل پراکنده و با پهن کردن وسایل خود روی زمین به مخابره اخبار بپردازند. اتفاقی که در میزبانی ژاپنی ها بی سابقه است و مشخص نیست که چرا مسئولین برگزاری رقابت ها جایگاه خاصی برای خبرنگاران در نظر نگرفته اند.

*سکینه خدابنده لو مربی تیم بانوان ایران بعد از پایان رقابت های امروز و عدم کسب مدال توسط تیراندازان ایران در گفتگویی کوتاه گفت: سطح رقابت ها بسیار بالا بود و تیراندازان المپیکی رقبای ما نظیر چین در این رقابت ها شرکت کرده بودند و همین سبب شد تا در کسب مدال ناکام باشیم.

*گلنوش سبقت اللهی تیرانداز ایرانی نیز پس از کسب مقام پنجم آسیا و عدم کسب مدال در گفتگویی کوتاه گفت: سطح رقابت ها بالا بود و واقعا تیراندازان کشورهای صاحب سبک نظیر چین و ژاپن با ما اختلاف سطح دارند. اگر خواهان موفقیت در رشته تیراندازی هستیم، باید از منظر امکانات و تجهیزات به این رشته توجه کنیم و از لحاظ بدنی و ذهنی نیز خود را تقویت کنیم تا بتوانیم در رقابت با تیراندازان این کشورها موفق باشیم.

منبع:فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید