جدیدترین اخبار
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۵ اقتصادی کد خبر :16976

مقام مسئول: راه آهن برای تامین نیازهای ریلی باید ۴۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کند

معاون برنامه ریزی و اقتصاد راه آهن می گوید، در برنامه چشم انداز توسعه ناوگان در شبکه ریلی، بخش خصوصی و راه آهن باید برای تامین نیازهای ناوگان ریلی ۴۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کنند.به گزارش ایرنا، «نورالله بیرانوند» عصر دوشنبه در میزگرد فرصت های سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی افزود: از این میزان سرمایه گذاری برای تامین ناوگان ریلی باید بیش از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال آن توسط راه آهن و ۲۶۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام شود.
وی گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اقتصادی کردن فعالیت ریلی برای بخش خصوصی، اقدام هایی را در دستور کار خود قرار داده که کاهش تعرفه دسترسی به شبکه و تهیه بسته های حمایتی سرمایه گذاری از آن جمله است.
بیرانوند گفت: به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، دولت در نظر دارد در پنج سال آینده ۷٫۵ میلیارد دلار منابع مالی برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و سایر بخش های حمل و نقل اختصاص دهد و این فرصت مناسبی است تا بخش خصوصی در این عرصه بتواند بیش از پیش فعال شود.
وی با بیان اینکه قرار است در این مدت در بخش حمل و نقل ریلی ۵۵ درصد در زیربناها و ۴۵ درصد در تامین ناوگان سرمایه گذاری شود، اظهار داشت: دوخطه کردن بیش از سه هزار کیلومتر ، تراک بندی بیش از ۴۶۰۰ کیلومتر ، برقی کردن خطوط به طول دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر ، شبکه قطارهای سریع السیر به طول یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر و بهسازی خطوط به طول پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر از پروژه های زیر بنایی توسعه حمل و نقل ریلی در کشور است.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد راه آهن گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در چشم انداز ۱۴۰۴ سهم جابجایی بار در کشور به میزان ۳۰ درصد توسط شبکه ریلی و ۲۰ درصد مسافر در سطح کشور انجام شود که در این صورت در نظر داریم در سال جاری تعداد ۴۱ میلیون مسافر را در شبکه ریلی و بیش از ۶۳ میلیون تن بار را در این شبکه جابه جا کنیم.
بیرانوند با اشاره به سرمایه گذاری های مورد نیاز در این بخش اظهار داشت: احداث خط آهن رشت – آستارا ، روسازی دوهزار کیلومتر خطوط دوخطه ، احداث ۳۰۰ کیلومتر خط آهن سریع السیر ، احداث خط آهن سریع السسیر قم – اراک ، برقی کردن خطوط ریلی از گرمسار تا اینچه برون ، برقی شدن خط آهن تهران –مشهد و خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو دیزل الکتریک و ۷۰ دستگاه لوکوموتیو مانوری ، خرید ۶۰۰ دستگاه واگن مسافری و ۳۰۰ دستگاه ریل باس در دستور کار راه آهن قرار دارد.

وبگردی

روی خط خبر

  • درگذشت بازیگر زن مشهور هالیوودی
  • مهاجرت بازیگر مشهور به دلیل نبود پیشنهاد نقش خوب
  • مسابقه جداب و نوستالژی “منچ” در شبکه ۵
  • هر آنچه متقاضیان بیمه اختیاری باید بدانند
  • عارف و معایب سیاست “فحش‌خوری”
  • عریقات جزئیات معامله قرن را فاش کرد/تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان نقش روسیه به جای آمریکا
  • کیم جونگ اون جاسوس به المپیک زمستانی می‌فرستد؟
  • رضایت عربستان و روسیه از روند تعادل مجدد بازار نفت
  • سوم بهمن یک روز بخصوص برای دیجی‌کالا
  • ایتام فاقد سرپناه کمیته امداد تا سال ۱۴۰۰ صاحب‌خانه می‌شوند
  • شمخانی: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است
  • درخواست بیگلری برای بازگشایی بازارچه مرزی سیرانبند
  • چرا استراتژی دفاعی آمریکا تغییر کرد؟
  • روحانی با مردم صحبت می‌کند
  • انتقاد دادستان تهران از مسئولانی که با اظهارات نامناسب جامعه را ملتهب م‌کنند
  • کره‌شمالی چگونه به بمب هسته‌ای رسید؟
  • ورود بازرسی وزارت صنعت به کارشکنی ها علیه یک واردکننده رسمی خودرو
  • جک اس ۵ جدید هم گران شد
  • ممنوعیت واردات قطعات بی کیفیت خودرو
  • قیمت نجومی سانتافه ۲۰۱۸ از سوی کرمان موتور اعلام شد
  • ایران سرزمین سوال‌های بی‌جواب
  • تلگرام یا چاقو؟
  • قرارداد «شهریه» مدارس غیردولتی از سال آینده الکترونیکی می‌شود
  • نروژ به دنبال تعطیلی تمام کارگاه‌های تولید خز تا ۲۰۲۵
  • چه ارتباطی میان بحران آب و بروز آشوب ها در ایران وجود دارد!؟
  • ترامپ در پاسخ به پادشاه مراکش: با شما درباره اهمیت قدس برای ادیان آسمانی هم‌عقیده‌ایم
  • آخرین تحولات عفرین؛ ادامه عملیات شاخه زیتون ترکیه/ دمشق: اطلاعی از حمله نداشتیم/ تماس تلفنی تیلرسون با لاوروف
  • گلایه از مهران مدیری برای انتقاد از کیم جونگ اون!
  • ۳۶۰۰ صندلی سهم ۸۰ میلیون مردم ایران از جشنواره فیلم فجر
  • طرح ادغام یک صندوق ورشکسته در صندوق ورشکسته‌تر کشوری!