مویدی: چهره شهرها باید از وجود معتادان خیابانی پاک شود

    کد خبر :169692

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر موفقیت در مبارزه با مواد مخدر را نیازمند هماهنگی و همدلی مسوولان دانست و گفت: وجود حتی یک معتاد هم در کشورمان ایران، زیاد است.

به گزارش ایسنا، علی مویدی در نشست مشترک کمیته های مقابله با عرضه و حقوقی و قضایی استان خوزستان گفت: هدف از سفر به استان بررسی مشکلات در حوزه مبارزه با مواد مخدر است ، لذا از مسئولان استانی انتظار داریم تحلیل درست و کارشناسی از وضعیت اعتیاد در استان ارائه و راهکارهای خود را بیان کنند تا به نتایج درست دست یابیم.

وی افزود: موفقیت در مبارزه با مواد مخدر نیازمند هماهنگی و همدلی است که این امر در دستگاه های استان وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان کرد: معتادان خیابانی روح و روان مردم جامعه را آزرده کرده‌اند که باید چهره شهرها از وجود این افراد پاک شود.

مویدی در ادامه؛ بر تقویت ایست و بازرسی های مرزی، شناسایی اموال قاچاقچیان، تجهیز امکانات حوزه مبارزه با مواد مخدر، مطالبه گری و نظارت در حوزه مبارزه، اجرای طرح های کارشناسی و برنامه های مدون تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شیب اعتیاد در دنیا رو به افزایش است، گفت: رشد اعتیاد در کشورهای افغانستان، پاکستان و روسیه بیشتر از ایران است، اما وجود حتی یک معتاد هم در کشورمان زیاد است.

کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در هشت ماهه گذشته

همچنین سردار علیزاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گزارش مختصری از عملکرد کمیته مقابله با عرضه ارائه کرد و گفت: استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی و بخشی از دریا قرار دارد، اخیرا با تلاش های ویژه اطلاعاتی و عملیاتی کشفیات خوبی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان های هندیجان و بهیاران صورت گرفته است.

وی از کشف 4300 کیلوگرم مواد مخدر طی هشت ماهه گذشته در استان خبر داد و افزود: این مقدار از کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد و در ماده تریاک 97 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: طی این مدت 6 هزار نفر دستگیر و 61 باند قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند که در این رابطه شاهد رشد 11 درصد هستیم.

وی در ادامه از تشکیل کمیته مقابله با عرضه در سه شهرستان هندیجان، بهبهان و اندیمشک، اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز و 7 شهرستان با هدف ارتقای سطح امنیت اجتماعی، تقویت ایستگاه های ایست و بازرسی شهرستان ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ همچنین دکتر فرهادی رییس دادگاه انقلاب اهواز بر شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان اقتصادی آنان تاکید کرد و توجه به این امر را در مبارزه با مواد مخدر ضروری برشمرد.

دکتر حسین زاده معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار نیز گفت: افزایش کشفیات استان نشان دهنده هماهنگی کامل نیروی انتظامی، قوه قضائیه و… می باشد، حجم کاری استان و مشکلات آن به گونه ای زیاد است که ساختارهای موجود در امر مبارزه با مواد مخدر باید بر مبنای گستردگی جغرافیایی تقویت شوند.

در پایان نیز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان ، گزارشی از عملکرد شورا در حوزه های مقابله با عرضه و حقوقی و قضایی ارائه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید