عکاسان خارجی جشنواره عکس شیراز: ایران کشوری امن و با جاذبه های فراوان است

    کد خبر :16965

عکاسان خارجی شرکت کننده در جشنواره عکس ‘شیراز پایتخت جوانان اسلام’ اظهار داشتند: ایران کشور امنی است که از جاذبه ها و یادمان های تاریخی فراوانی برای گردشگری و تصویربرداری برخوردار است. در این جشنواره عکس، بیش از 80 عکاس از کشورهای مختلف شرکت داشتند و با رای داوران 21 عکاس به مرحله پایانی راه یافتند.
عکاسان داخلی و خارجی راه یافته به مرحله نهایی به مدت 6 روز از اماکن تاریخی، ملی و مذهبی تصویربرداری کردند و در نهایت پس از اعلام رای داوران 6 عکاس به عنوان نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.
خبرنگار ایرنا روز دوشنبه در حاشیه برگزاری اردوی جشنواره عکس شیراز، نظر شماری از عکاسان خارجی را که از کشورهایی از جمله رومانی، ترکیه، عراق، سوریه و بوسنی و هرزگوین در این جشنواره شرکت کرده اند در مورد جاذبه های گردشگری ایران جویا شد.
فرح الحطاب، عکاس شرکت کننده از کشور سوریه گفت: نخستین بار است که به ایران سفر کرده ام و این جشنواره ایده خوبی است زیرا می توانم با فرهنگ و جاذبه های ایران و به ویژه شهر تاریخی شیراز بیشتر آشنا شوم.
وی افزود: برای گرفتن جایزه در این جشنواره شرکت نکرده ام بلکه هدفم از این کار این است که کشور ایران را بهتر بشناسم و اینکه از طریق این رشته هنری، جاذبه های ایران را به کشورم معرفی کنم.
این عکاس سوری اظهار کرد: شیراز شهری زیبا و دوست داشتنی و دارای مردمی خونگرم و مهربان است.
دیگر عکاس خارجی که از کشور ترکیه در این جشنواره شرکت کرده، اینگونه اظهارنظر کرد: همه چیز زیبا و خوب بود و در امنیت کامل توانستم از مناظر و جاذبه های مورد نظرم تصویربرداری کنم.
حاکی اونسو، که او نیز برای اولین بار به ایران سفر کرده است، گفت: برگزاری جشنواره عکس شیراز اقدام خوبی است زیرا کمک می کند تا مردم سایر کشورها با آداب و رسوم و فرهنگ مردم ایران بیشتر و بهتر آشنا شوند.
وی اظهارکرد: عکاسان خارجی شرکت کننده در این جشنواره با انتشار عکس های جاذبه ها و آثار تاریخی ایران در مطبوعات و رسانه های کشورشان، موجب جذب گردشگر و تبادل فرهنگ خواهند شد.
عکاس رومانیایی شرکت کننده در این جشنواره که یک بار در کودکی به ایران سفر کرده بود از تاثیر دیدن دوباره کشورمان گفت: این سفر بسیار متفاوت تر است زیرا باعث شد مطالب بسیاری را در مورد ایران درک کنم و یادمان های تاریخی به ویژه بناهایی که نماد دین اسلام است توجه مرا جلب کرد.
تئودور رادو پانته آ، بیان کرد: به حرفه عکاسی عشق می ورزم و ایران جاذبه های فراوانی برای تصویربرداری دارد.
او اظهار کرد: عکاسی در اروپا را دوست ندارم زیرا 30 هزار عکاس در اروپا وجود دارد اما در ایران شمار عکاس ها کمتر است از این رو عکس ها تکراری نیستند.
وی گفت: امنیت ایران و رفتار خوب مردم باعث شد که به عنوان یک سفیر این خصوصیات ارزنده را که در جذب گردشگر تاثیر زیادی دارد به کشورم منتقل کنم و عکس هایی را که در این سفر از ایران تهیه کرده ام به زودی در کشور رومانی به نمایش خواهم گذاشت.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزیران کشورهای جهان اسلام که در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی جوانان جهان اسلام با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری، ورزشی و مسابقات قرائت قرآن در ارتباط خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید