مشاور ارشد خاورمیانه ای ترامپ به زودی کاخ سفید را ترک می کند

    کد خبر :169413

روزنامه ایندیپندنت روز شنبه در گزارشی نوشت: دینا پاول مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور مربوط به خاورمیانه پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ، تصمیم به کناره گیری از سمت خود گرفت.

براساس این گزارش، وی که معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا است، جدیدترین چهره سیاسی این کشور است که کاخ سفید را ترک می کند.
کاخ سفید تائید کرد که دینا پاول اوایل سال آینده میلادی دولت را ترک می کند. با این حال، متحدان نزدیک ترامپ گفته اند که استعفای پاول از قبل برنامه ریزی شده و وی از خارج از دولت به کار شور و مشورت ادامه می دهد.
هربرت ریموند مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا، دینا پاول را از اعضای ارزشمند تیم دونالد ترامپ توصیف کرد و گفت: روابط قوی وی در دولت آمریکا و در سطح بین المللی به اجرای تصمیم های رئیس جمهوری کمک شایانی کرده است.
مک مستر افزود: همه ما بی صبرانه مشتاقیم با پاول همکاری داشته باشیم، با توجه به اینکه وی به حمایت از تلاش های دولت در زمینه سازش خاورمیانه و موضوع های دیگری ادامه می دهد.
براساس این گزارش، دینا پاول که متولد مصر است، در دولت جورج بوش پسر رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز خدمت کرده و اوایل سال جاری در سمت فعلی خود منصوب شده است.
وی توصیه های لازم در زمینه امور خارجی را با تمرکز خاص بر خاورمیانه در اختیار کاخ سفید تحت ریاست ترامپ قرار داده و برنامه ریزی سفرهای رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و سرزمین های اشغالی را برعهده داشته است.
گفته می شود که پاول با چهره های اصلی دولت ترامپ همچون رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و استیو بنن استراتژیست ارشد سابق ترامپ در مورد هدایت سیاست خارجی دولت اختلاف نظر داشته است.
این گزارش در ادامه حاکی است که تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با اعتراض های گسترده ای در کرانه باختری و جهان عرب همراه شده است.
معترضان فلسطینی روز جمعه در مخالفت با این تصمیم تظاهرات کردند که بر اثر برخورد نیروهای صهیونیستی، دست کم دو نفر کشته و 200 تن زخمی شدند.
در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ استقبال کرده است، کشورهای عربی و متحدان غربی آمریکا از جمله انگلیس آن را محکوم کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید