باج افزار wanna cry مهار شد

    کد خبر :16928

یک جوان 22 ساله انگلیسی بالاخره توانست باج افزار جدید wanna cry را مهار کند.

پسر جوانی که در حال حاضر با سازمان اطلاعاتی امنیتی انگلیس (GCHQ) همکاری می کند توانست سازمان کارکنان سرویس خدمات بهداشتی این کشور (NHC) را از دست هکرهای باج افزار جدید wanna cry نجات دهد و جلوی حمله های احتمالی بعدی را بگیرد.

مارکوس “هاچینز” ضمن مهار کردن باج افزار wanna cry  و جلوگیری از گسترده شدن، به طور اتفاقی با فعال کردن و راه اندازی”سویچ کشتن” شهرت جهانی به دست آورد.

این جوان 22 ساله می گوید حدود چند ساعت طول کشیده تا بتواند جلوی اولین رخنه این باج افزار را بگیرد، هر چند در طول همین زمان کوتاه، این حمله ویروسی حدود 200000 هزار قربانی گرفت و به 150 کشور گسترش یافت.

تصور می شود “هاچینز” این حمله را از داخل اتاق خواب خانه شان متوقف کرده باشد چرا که او شب گذشته تصویرهای منتشر کرد که نشان می داد توانسته با خلق یک هاب اطلاعاتی جلوی گسترش حمله را بگیرد.

یکی از دوستان مارکوس یعنی کوریتس بارون موسس شرکت حفاظت اطلاعات فیدوس، درباره ی او می گوید : ” با وجود اینکه مارکوس به دانشگاه نرفته اما او یکی از انسانهای با استعداد و باهوشی است که تاکنون دیده است.”

” او این کار را به دلیل علاقه اش انجام می دهد و شغلش محسوب نمی شود و حالا به خاطر این سرگرمی که آرزوی شغلیِ بسیاری از مردم در زندگیشان است، دستمزد می گیرد”. البته مارکوس علایق دیگری مانند موج سواری و عکاسی از موجها و مناظر را هم دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید