یک فعال صنفی: ایران در بخش طراحی از معماری جهان فاصله زیادی دارد

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۲
    کد خبر :16922

عضو انجمن صنفی کارفرمایی طراحی و معماری ساختمان گفت: صنعت معماری در ایران در بخش طراحی به علت نبود مبنای اصولی از متوسط جهان فاصله زیادی گرفته است.«علی راد» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به علت وجود فاصله زیاد بین معماری ایران و جهان اکنون شاهد خلاء بزرگی در این زمینه در کشورمان هستیم.
راد ادامه داد: معماران ما به رعایت اصول معماری زیاد پایبند نیستند و بیشتر به تقلید و کپی برداری بسنده کرده اند که این امر به صنعت معماری ما لطمه وارد کرده است.
به گفته وی، معماران در عرصه اجتماعی مسوولیت های زیادی بر عهده دارند و به همین سبب، نخستین سمپوزیوم معماری پویای ایران دوازدهم و سیزدهم تیرماه در تهران برگزار شود تا مسائل و چالش های فراروی طراحی و اجرای این صنعت بررسی شود.
دبیر نخستین سمپوزیوم معماری پویا گفت: بررسی وضعیت معماری و زیبایی، معماری پویا و مسوولیت اجتماعی معماران در این سمپوزیوم بررسی می شود تا مسوولیت های اجتماعی و مدنی معماران در بخش های مختلف جامعه تبیین شود.
به گفته راد، ارایه استانداردهای معماری برای ساخت مدارس استاندارد دوستدار کودک و برگزاری کارگاه های تخصصی اسکیس برای پیاده سازی طراحی های ذهنی روی کاغذ از دیگر بخش های این سمپوزیوم است.
پیش‌طرح یا اسکیس در برخی رشته‌های هنری مانند طراحی صنعتی، معماری و نقاشی و حتی طراحی وب و طراحی نرم‌افزار کاربردی موبایل (به طور کلی طراحی رابط کاربری)، به معنای طراحی سریع یا طراحی اولیه ‌است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید