واکنش محسن هاشمی به تعدد لیست‌های اصلاح‌طلبان: پاسخ‌گوی شکستن آرا نیستم

    کد خبر :16908

محسن هاشمی، سرلیست اصلاح طلبان شورای پنجم تهران در نشست خبری خود گفت باید شورای عالی هماهنگی اصلاح‌طلبان درباره لیست‌های چندگانه توضیح بدهد و او پاسخگوی خرد شدن احتمالی آرا نیست.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرآنلاین، اصلاح طلبان با لیستهای چندگانه در تهران و شهرستانها مواجه شده اند، آن هم در آوردگاه پنجم شورا که سرنوشت سیاسی ماندن یا دور شدن سیاست از مدیریت شهری را مشخص می کند.

محسن هاشمی، فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مدیر سابق چندین سابق متروی تهران، در نشست خبری امروز خود، در مقابل خبرنگاران نشست تا درباره برخی از مسایل این روزها از جمله لیست های چندگانه اصلاحطلبان در شورای پنجم پایتخت، توضیح دهد.

هاشمی، در پاسخ به خبرآنلاین در خصوص اینکه چرا لیستهای اصلاح طلبان به صورت مختلف منتشر شده و احتمال خرد شدن آرای اصلاحطلبان و بازگشت برخی شهرداران که سودای ریاست جمهوری دارند، توضیح داد: امیدواریم لیست نهایی منتشر شود. لیستهای مختلف به صورت خودجوش مطرح شده و از همه کسانی که من را در لیست های خود قرار دادند تشکر ویژه می کنم.

او در ادامه گفت: ما در هیچ یک از جلسات رسیدگی مانند سایر نامزدها حضور نداشتیم. در نهایت از نحوه تصمیم گیری آگاهیم ولی اینکه اطلاعات چگونه نوشته و امتیاز دهی شده در اختیار ما نیست!

هاشمی در ادامه روند انتخاب نامزدها را تشریح کرد و گفت: از این 800 نفر، 150 نفر انتخاب شدند. این اشخاص در کمیته های مختلف از لحاظ محیط زیست و ترافیک تقسیم شدند و به هر کمیسیونی 15 تا 20 نفر رسید و اینها باید اعضا را به صورت تخصصی انتخاب می کردند. من کمیته تخصصی عمران را تشکیل دادم. 18 نامزد عضو این کمیته بود. تصمیم گرفتیم شورای اصلاحات نسبت به دو نفر سهمیه ما اقدام کند این نظر نظر دوستان کمیسیون دادند. آنها در جلسه رای گیری کردند. طبیعتا یک عده ای به حق یا ناحق نسبت به موضوع اعتراض دارند. می تواند اعتراضاتشان درست یا غلط باشد. باید به هیات رئیسه ای که نسبت به موضوع تصمیم گیری کرده، سئوال کنید. هر چه بگویم نمی تواند دقیق باشد.امیدوارم مصاحبه آنها قانع کننده باشد.

به لیست نهایی تکمین کنید

او توصیه کرد: هر لیستی درآمد، تمکین کنیم و برویم پشت آن لیست. رفتن تک و توک به شورای شهر چیزی را برای شهر عوض نمی کند.

هاشمی در پاسخ به سئوالی درباره حضورش در لیست یاران هاشمی هم گفت: درباره من هم یک لیست یاران هاشمی منتشر شد و من تکذیب کردم. به نظر می رسد دادن لیستهای متفرقه چیزی را حل نمی کندو به نفع شورای شهر نیست. از شورای اصلاحات و آقای خاتمی می خواهم قاطعانه به میدان بیایند و نظر بدهند.

مدیرعامل سابق متروی تهران در پاسخ به سئوال دیگر خبرآنلاین درباره اینکه چرا محسن سالاری و میرلوحی هر دو هم در شورایعالی اصلاح طلبان بودند و هم خود را انتخاب کردند، گفت: این موضوع را رد نمی کنم، ممکن است چنین چیزی باشد ولی در صورت هر احتمالی، طبیعتا شورای عالی و رئیس آن پاسخگو خواهند بود.
من را کنف نکنید

محسن هاشمی درباره سئوالی که آیا اصلی ترین گزینه لیست اصلاح طلبان برای شهردار شدن هستید؟ جواب داد: پیش بینی نکنید. من هم گزینه اصلی شهردار نیستم. اینطور می گویید و بعد نمی شود، کنت می شوم!

محسن هاشمی در بخش دیگری از سخنانش درباره نحوه بستن لیست شورای هماهنگی اصلاح طلبان تهران گفت: در انتخابات شورای پنجم، 3000 نفر ثبت نام کردند. از این تعداد، 800 نفر فرم شورای عالی اصلاح طلبان را پر کردند. ما هم مانند دیگر نامزدها، فقط کاندیدا بودیم و هیچ کدام نمی توانستیم و نمی باید در نحوه رسیدگی، غربالگی و امتیاز دهی لیست حضور داشته باشیم.

در این نشست احمد مسجدجامعی بیشتر ساکت بود و در جملات کوتاهی گفت من هیچ نقشی در تعیین لیست نداشته و ندارم ولی باید همه تکمین کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید