جولان بیسکویت‌های آلمانی، آمریکایی و میوه‌های چندصد هزار تومانی در فروشگاه «شهرداری»

    کد خبر :168469

فروش دوباره محصولات خارجی در شهروند، در مدیریت جدید شهری در حالی رخ داده است که شورای عالی استان ها در سال 91، مصوبه‌ای در خصوص ممنوعیت فروش کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در فروشگاه‌های وابسته به شهرداری‌ها داشته است اما حالا شاهدیم مسئولان جدید «بهشت» یا از روی بی اطلاعی و یا در سایه غفلت، عرصه را برای فروش کالاهای خارجی باز گذاشته‌اند.

به گزارش افکارنیوز، مدتهاست که بحث ممنوعیت فروش کالاهای خارجی در شعب فروشگاه شهروند مطرح است بگونه‌ای که محمد سرخو عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم ضمن انتقاد از عرضه محصولات خارجی در شهروند گفته بود: در چند ماه گذشته در خصوص فروش اجناس خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به شهرداری تهران تذکر دادم اما این نهاد به تذکر بنده توجهی نکرد و در حال حاضر شاهد فروش اجناس خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند هستیم در حالی که این موضوع با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

بعد از این تذکر بود که مدیرعامل شهروند اعلام کرد که فروشگاه شهروند صد نوع کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود را از لیست خود حذف کرد.

اما فروش دوباره محصولات خارجی در شهروند، در مدیریت جدید شهری در حالی رخ داده است که شورای عالی استان ها در سال 91، مصوبه‌ای در خصوص ممنوعیت فروش کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در فروشگاه‌های وابسته به شهرداری‌ها داشته است اما حالا شاهدیم مسئولان جدید «بهشت» یا از روی بی اطلاعی و یا در سایه غفلت، عرصه را برای فروش کالاهای خارجی باز گذاشته‌اند.

قفسه بیسکویت‌های آلمانی و یک برند آمریکایی

فارغ از فروش انواع و اقسام کالاهای خارجی مصرفی اعم از سس، شکلات،کمپوت و… در فروشگاه شهروند، این روزها شاهدیم که غرفه کوچکی نیز در بخش سوپرمارکت شعبه آرژانتین این فروشگاه افتتاح شده که محصولات کشاورزی خارجی که عمدتاً جزو میوه‌های جنوب شرق آسیا هستند را به اسم میوه ایرانی و با قیمت‌های نجومی با قیمت‌هایی که هر کیلوگرم از این میوه‌ها چند صد هزار تومان است بفروش می‌رساند!

هویج‌ آمریکایی 90 هزار تومانی که علیرغم نوشته لاتین آن، برچسب تولید داخلی بر روی آن خورده

بسته 175 گرمی تمشک‌ با قیمت کیلویی 480 هزار تومان

عرضه میوه‌های خاص که بر روی بسته بندی آن نام کشور کلمبیا حک شده با نام ایرانی

حال جای سوال است که آیا در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده، فروش محصولات خارجی مشابه تولیدات داخلی و میوه‌های چند صدهزار تومانی در فروشگاه وابسته به شهرداری تهران چه توجیهی دارد و با چه بهانه‌ای شکلات، بیسکویت و ویفرهای ایتالیایی، آلمانی و حتی ویتنامی در این فروشگاه عرضه می‌شود؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید