مقابل شیر‌های آتش نشانی پارک نکنید

    کد خبر :168459

ملکی خاطرنشان کرد: در حریق‌های سنگین در صورتی که در مقابل شیرآتش نشانی خودرویی پارک شده باشد، با درخواست فرمانده عملیات آتش نشان ها، عوامل پلیس در کمترین زمان ممکن اقدام به حمل خودرو با جرثقیل می‌کنند.

به گزارش افکارنیوز، سید جلال ملکی گفت: در هر عملیات که آتش نشان‌ها برای اطفای حریق حاضر می‌شوند، فردی به عنوان مسئول شیرشناسی نیز در اکیپ وجود دارد تا اگر در عملیات نیاز به آب برای خاموش کردن آتش بود، لوله کشی‌های لازم از منابع موجود در خیابان انجام شود.

وی افزود: فردی که مسئولیت شناسایی شیر‌ها را برعهده دارد اشراف کاملی به منطقه تحت نظارت خود داشته و به خوبی از جایگاه شیر‌های زمینی و شیر‌های ایستاده که در سطح پیاده رو‌ها و معابر منطقه تحت نظر خود قرار دارد، مطلع است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به شیر‌های تعیین شده آب در سطح مناطق اظهارکرد: شیر‌های ایستاده به رنگ زرد و یا قرمز و یا شیر‌های زمینی در هر منطقه‌ای تعریف شده و در زمانی که حریق رخ می‌دهد، آتش نشان‌ها می‌توانند با لوله کشی، از آب این شیر‌ها برای خاموش کردن آتش استفاده کنند.

ملکی با انتقاد از شهروندانی که خودرو خود را مقابل شیر‌های آتش نشانی پارک می‌کنند تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی شهروندان به هیچ وجه به تابلو‌هایی که روی آن‌ها مشخص شده که در یک مکان شیرآتش نشانی وجود دارد توجه نکرده و همین موضوع سبب می‌شود در مواقع اضطراری، آتش نشان‌ها با مشکل مواجه شوند.

وی در خصوص درخواست صورت گرفته از سوی آتش نشان‌ها از عوامل پلیس برای جا به جایی خودرو‌هایی که اقدام به پارک در مقابل تابلو محدوده شیرآتش نشانی می‌کنند خاطرنشان کرد: در حریق‌های سنگین در صورتی که در مقابل شیرآتش نشانی خودرویی پارک شده باشد، با درخواست فرمانده عملیات آتش نشان ها، عوامل پلیس در کمترین زمان ممکن اقدام به حمل خودرو با جرثقیل می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر اینکه بر مبنای قانون خودرو‌هایی که در مقابل شیر آتش نشانی اقدام به پارک خودرو می‌کنند مشمول جریمه می‌شوند گفت: در شرایطی که برای رانندگانی که در مقابل شیر آتش نشانی، خودرو خود را پارک می‌کنند جریمه در نظر گرفته می‌شود، اما باز هم برخی افراد این اقدام را انجام می‌دهند و توجهی به قوانین ندارند.

وی تاکید کرد: در حریق‌های گسترده حتی یک دقیقه هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و ثانیه‌ها برای آتش نشان‌ها بسیار با اهمیت هستند. اگر یک خودرو مقابل شیر آب پارک باشد، برای جا به جایی خودرو زمان زیادی صرف می‌شود و همین موضوع می‌تواند مشکل ساز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید