ماموریت غیرممکن سرمربی فرانسوی/ احیای ستاره‎های رئال

  • آرشیو
  • جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۵۲
    کد خبر :168131

زیدان که ثابت کرده در انگیزه دادن به بازیکنان تخصص دارد و فصل گذشته نیمکت‎نشینان را به اوج رسانده بود، این بار باید ستاره‎های بزرگ تیمش را احیا کند.

به گزارش مهر، در تیم فوتبال رئال مادرید فصل گذشته این طور گفته می‎شد که این تیم دارای یک تیم اصلی و یک نیمکت ذخیره‌ها است که به راحتی می‎توان آن را تیم دوم نامید. اما اگر مردم دوست دارند این چنین نامگذاری کنند، در این فصل در شراطی که بیشترین انتقادات به سفیدپوشان مادرید وارد است که نیمکت ضعیفی دارند، بازیکنانی مانند دنی سبایوس، مارکو آسنسیو، تئو هرناندس و بورخا مایورال نشان دادند که دوباره می‎تواند تیم دومی هم وجود داشته باشد.

در گزارش آس آمده زیدان مانند قبل به این بازیکنان اعتماد به نفس داده و در آخرین بازی رئال مادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم عملکرد قابل قبولی از این بازیکنان دیدیم. هرچند فقط تئو هرناندس و بورخا مایورال در ترکیب اصلی بودند، اما همه بازیکنان نشان دادند که برای همین فصل هم اعتماد به نفس و انگیزه خوبی دارند.

در واقع سیستم چرخشی زیدان در رئال مادرید هم در اولین روزهای سال ۲۰۱۷ آغاز شد، یعنی بازی‌های کوپا دل ری. اما این فصل او مجبور است با مصدومیت‌ها و محرومیت‎هایی دست و پنجه نرم کند و این بخشی از مشکلاتی بود که باعث تضعیف رئال مادرید شد.

اما زیدان نشان داد طرز فکر و طرز کارش درست مانند قبل است و فقط نتوانسته از این سبک استفاده کند. به همه این مشکلات رئال مادرید در این فصل مشکل گلزنی و افت بازیکنانی مانند رونالدو و بنزما و مارسلو را هم باید اضافه کرد که باعث شده افت رئال محسوس‎تر هم باشد.

عملکرد این بازیکنان به اندازه‎ای ضعیف بوده که حتی برای بازی لیگ قهرمانان در نظرسنجی‌های انجام شده برخی هواداران درخواست کرده بودند این بازیکنان روی نیمکت نشانده شوند.

اما زیدان با ساخت تیم دوم و روحیه دادن به بازیکنان نیمکت نشین نشان داده که توانایی خوبی در روحیه و انگیزه دادن به بازیکنان دارد و باید صبر کرد و دید این مربی توانش را دارد که بازیکنان تیم اصلی‎اش را هم مانند قبل احیا کند یا نه.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید