فورد F-450 قوی‌تر می‌شود

  • خودرو
  • جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۸
    کد خبر :168100

فورد برای سال ۲۰۱۸ مدل F-450 را با پیشرانه‌ی ۱,۲۶۷ نیوتن‌متر معرفی خواهد کرد تا این خودرو را تبدیل به قوی‌ترین محصول در کلاس خود کند.

رقابت بر سر اسب بخار امروزه در میان خودروسازان بسیار متداول است و این رقابت در بین خودروسازان دیترویدی نیز به شدت ادامه دارد. باید بدانید که رقابت در تولید قدرت بیشتر تنها به دنیای سوپر اسپرت‌ها با شتاب‌های خیره کننده‌شان محدود نمی‌شود بلکه وانت بارها و خودروهای پیکاپ نیز در این خصوص با یکدیگر رقابت دارند.

فورد به تازگی پیشرانه ۶.۷ لیتری V8 را معرفی کرده است که بر روی فورد F-450 سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد. خریداران فورد سوپر دیوتی همیشه انتظار بهترین‌ها را دارند، به همین خاطر نیز برای سال ۲۰۱۸ اسب بخار و گشتاور بیشتری را از پیشرانه دیزلی ۶.۷ لیتری این خودرو بیرون کشیده است تا به این ترتیب F-450 تبدیل به قوی‌ترین و پرگشتاورترین وانت سنگین در کلاس خود باشد. تاد اسکرت مدیر بخش بازاریابی فورد در این خصوص گفته است که ما مدل F-450 جدید را در مدل 4X2 نیز به بازار عرضه می‌کنیم تا به این ترتیب این خودرو دارای بهترین توان حمل بار و یدک کشی در کلاس خود باشد.

پیشرانه خودرو می‌تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۶۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت و گشتاور بیشتر به خاطر استفاده از سرسیلندر جدید حاصل شده است. در مقایسه با مدل قبلی این خودرو باید بگوییم که مدل ۲۰۱۸ F-450 تقریباً ۱۰ درصد قدرت و گشتاور بیشتری دارد و حالا فورد می‌تواند ادعا کند که این خودرو در کلاس خود دارای بالاترین قدرت است. رقبای فورد اف ۴۵۰ شورلت سیلورادو HD با پیشرانه‌ی ۶.۶ دیزلی دورامکس و دوج رم با مدل ۶.۷ لیتری دیزلی کامینز هستند. همچنین باید بگوییم فورد، ۵ اسب بخار از شورلت قوی‌تر است و گشتاور آن نیز ۷ نیوتون متر بیشتر از دوج است.

فورد F-450 سوپر دیوتی جدید همچنین می‌تواند تریلری با وزن ۱۵.۵ تن را یدک بکشد که بهترین در کلاس خود است. با قلاب یدک کشی عادی نیز این خودرو ‌می‌تواند تریلری با وزن ۹۵۰۰ کیلو گرم را با خود یدک بکشد. ضمن این که قابلیت بارگیری این خودرو نیز ۳۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد که از این نظر برترین در کلاس خود است. باید گفت که فورد F-450 مدل ۲۰۱۸ یک رقیب سرسخت و قدرتمند در این کلاس است و به گفته‌ی فورد این خودرو برای مشتریانی طراحی شده است که تریلرهای بزرگی را با وانت خود یدک می‌کشند و بیشتر این خودرو در سایت های کارگاهی کاربرد دارد البته قیمت این خودرو نیز نسبت به قبل کمی افزایش پیدا کرده است و امسال مدل پایه‌ این خودرو که به صورت دیفرانسیل عقب است با قیمت پایه ۵۲ هزار و ۸۳۰ دلار عرضه می‌شود. اما گران قیمت‌ترین مدل این خودرو که مدل 4WD Limited است می‌تواند صد هزار دلار قیمت داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید