ماکرون: لبنان نیازمند حمایت بین‌المللی است

    کد خبر :168075

رئیس‌جمهور فرانسه در نشست گروه بین‌المللی حامیان لبنان تأکید کرد که این کشور به حمایت‌های بین‌المللی نیاز دارد.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در آغاز نشست گروه بین‌المللی حامیان لبنان در پاریس امروز (جمعه) گفت: این نشست بسیار مهم است؛ به این دلیل که لبنان دوره پرتنشی را پشت سر گذاشته و سعد حریری استعفای خود را پس گرفته است. این اقدام با حمایت میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان اتخاذ شده که گام مثبتی برای ثبات اوضاع این کشور است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان گفت: لبنان با تهدیداتی روبروست که باید برای مقابله با آن از این کشور حمایت بین‌المللی به عمل آید. عوامل محلی و تنش‌های منطقه‌ای دلیل بحران اخیر در لبنان است. لبنان از حمایت کامل جامعه جهانی برخوردار است. ما بر ارتش لبنان برای حفظ امنیت و مقابله با تروریسم حساب باز کرده‌ایم.

ماکرون تأکید کرد: حاکمیت لبنان و احترام به خاک این کشور جزو اصول اصلی است. لبنان باید به دور از بحران‌ها باقی بماند.

رئیس‌جمهور فرانسه بر لزوم عدم مداخله کشورهای خارجی در امور لبنان تأکید کرد.

وی گفت: باید طرح‌هایی که درباره قدس مطرح می‌شود، تحت نظارت سازمان ملل باشد و موجب برهم زدن ثبات منطقه نشود. من از همگان می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند.

سعد حریری نیز تأکید کرد: تمامی گروه‌های لبنانی باید به اصل خویشتن‌داری و عدم مداخله در امور کشورهای عربی پایبند باشند. ثبات لبنان برای تضمین ثبات منطقه اولویت است.

حریری گفت: فداکاری‌های ارتش لبنان به مهار این تهدید تروریستی و دور کردن آن از مرزهایمان منجر شد.

وی تأکید کرد: بحران سوریه جز با راهکار سیاسی که اجازه بازگشت تمامی آوارگان به کشورشان را بدهد، حل نخواهد شد.

حریری گفت: من از جانب تمامی لبنانی‌ها بار دیگر مخالفت خود را با اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس اعلام و تأکید می‌کنم که قدس باید پایتخت فلسطین باشد. اقدام ترامپ درباره قدس روند صلح را پیچیده‌تر خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید