فلسطین از اقدام آمریکا درباره قدس به شورای امنیت شکایت کرد

    کد خبر :168065

فلسطین از اقدام آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ریاض منصور ناظر دائم فلسطین در سازمان ملل گفت: «فداء ناصر» کاردار فلسطین در سازمان ملل در واکنش به اقدام اخیر آمریکا درباره قدس، نامه هایی را برای رئیس دوره ای شورای امنیت (ژاپن)، دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی این سازمان ارسال کرده است.
در این نامه ها تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مغایر قطعنامه های شورای امنیت و اجماع بین المللی شمرده شده و از شورای امنیت خواسته شده است هر چه سریع تر مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهد.
کاردار فلسطین در این نامه از جامعه بین الملل خواسته است بر موضع روشن و قانونی خود درباره قدس تاکید و نسبت به لغو تصمیم اخیر آمریکا اقدام کند.
کاردار فلسطیین در سازمان ملل همچنین نسبت به پیامدهای این اقدام تحریک آمیز آمریکا با توجه به حساسیت قدس برای ملت مسلمان و مسیحی فلسطین و نیز مسلمانان سراسر جهان هشدار داده است.
وی تاکید کرده که رسیدن به صلح عادلانه، فراگیر و دائمی درباره فلسطین بدون قدس امکان پذیر نیست.
ترامپ روز چهارشنبه در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید