موافقت بانک جهانی با اعطای ۱.۱۵ میلیارد دلار وام به مصر

    کد خبر :168063

بانک جهانی با اعطای وام ۱.۱۵میلیارد دلاری به مصر برای حمایت از برنامه اصلاحات اقتصادی این کشور، موافقت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ترید عربیا، این وام آخرین وام از مجموعه سه وام سالانه است که تحت عنوان “تحکیم مالی، انرژی پایدار، تامین مالی سیاست توسعه رقابت پذیری” به مصر اعطا شده اند. این وام‌ها مجموعا به ۳.۱۵ میلیارد دلار بالغ شده و بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به مصر پرداخت شده‌اند.

دکتر سحر نصر، وزیر همکاری‌های بین الملل مصر که نماینده مصر در هیات مدیره بانک جهانی نیز ‌است، در این باره گفت: ما از تداوم حمایت بانک جهانی برای تحول برنامه اصلاح اقتصادی دولت استقبال می‌کنیم. این برنامه به مصر کمک می‌کند تا از جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برخوردار باشد و شغل‌های بیشتری را خصوصا برای زنان و جوانان ایجاد کند.

این وام از اصلاحات فراگیر داخلی مصر حمایت می‌کند که هدف آن اشتغال زایی، تضمین امنیت انرژی، تقویت اوضاع مالی دولت و افزایش رقابت پذیری کسب و کارها خصوصا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

به گفته دکتر اسد عالم، مدیر امور کشورهای مصر، یمن و جیبوتی در بانک جهانی، مصر پایبندی خود را در خصوص اعمال اصلاحات فراگیر نشان داده است. ما از این کشور در مسیر دستیابی به تمام ظرفیت‌های خود و بهبود استانداردهای زندگی تمام مردم مصر حمایت می‌کنیم.

بانک جهانی برای تامین این وام همکاری نزدیکی با شرکای توسعه دهنده خود داشت. بانک توسعه آفریقا ۵۰۰ میلیون دلار و انگلیس نیز ۱۵۰ میلیون دلار از این مبلغ را تامین کردند تا رسیدن مبلغ وام به ۱.۱۵ میلیارد دلار اطمینان تضمین شود.

بانک جهانی تامین مالی برخی از برنامه‌ها و پروژه ها را برای کمک به مصر در کاهش فقر و افزایش رفاه بر عهده گرفته است. تمرکز حمایت‌های بانک جهانی روی امنیت اجتماعی، انرژی، حمل و نقل، تامین آب مناطق روستایی و بهداشت و درمان، کشاورزی و آبیاری، اشتغالزایی و تامین مالی بنگاه های کوچک و خرد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید