موگرینی: آمریکا هنوز در چارچوب برجام عمل می‌کند

    کد خبر :167884

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد که آمریکا هنوز در چارچوب توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ عمل می‌کند.
«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای بامداد پنجشنبه مدعی شد که آمریکا هنوز در حال همکاری در چارچوب برجام است و از آن خارج نشده است.

وی در این مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» که بخش عمده آن به اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اختصاص داشت در پاسخ به سوالی درباره اختلافات واشنگتن-بروکسل پیرامون توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵(برجام) گفت: «دیدگاه اروپا این است که هنگامی که ما توافقی در زمینه هسته‌ای داریم که کارآمد است -و این توافق الان دو سال است که کارآیی دارد و ۹ بار به تأیید آژانس رسیده است- نباید آن را به هم زد.»

موگرینی در ادامه با اشاره به تنش‌های کشورهای غربی و آمریکا بر سر آزمایش‌های موشکی و هسته‌‌ای کره شمالی بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.

وی گفت: «برای ما اروپایی‌ها، برجام یک مسئله امنیتی عمده است. اگر ما توانسته‌ایم جلوی حرکت ایران به سمت برنامه‌ هسته‌ایی که صلح‌آمیز نیست را بگیریم این را بایستی حفظ کرد. این، ساده و صریح است و باعث می‌شود که اتحادیه اروپا و بقیه دنیا در درخواست از آمریکا برای پایبند ماندن به تعهدات خودشان در برجام متحد باشند.»

موگرینی در ادامه گفت: «و باید این را بگویم که تا حالا، شاهد آن هستیم که ایالات متحده هنوز در داخل چارچوب این توافق هسته‌ای عمل می‌کند. این موضوعی مثبت است و ما از آن استقبال می‌کنیم.»

به گزارش مهرمسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مصاحبه همچنین گفت که اقدام دولت ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل باعث تضعیف نقش آمریکا برای پیشبرد مذاکرات سازش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید