راه اندازی سامانه اعتبارات خرد در بانک کشاورزی

    کد خبر :16779

نسبت‌های رو به رشد خوداتکایی مالی بانک نشان می‌دهد بانک کشاورزی توانسته انضباط مالی خوبی را برقرار کرده و منابع حاصل از فعالیت های شبکه شعب شهری را در شعب روستایی و مراکز تولید بخش کشاورزی به کار گیرد.

بانک‌کشاورزی در دولت یازدهم حمایت از طرح‌های آبیاری تحت فشار برای مدیریت منابع آب را در دستور کار قرارداد و طی هزار و ۱۰۰ روزی که از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد، بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۰۰ طرح آبیاری تحت فشار با منابع مالی بانک کشاورزی راه اندازی و توسعه پیدا کرد.

  افزایش بهره وری شعب

همچنین در این مدت نسبت خوداتکایی مالی در شعب شهری بانک کشاورزی رشد چشمگیری داشته است.

نسبت های رو به رشد خوداتکایی مالی بانک نشان می‌دهد بانک کشاورزی توانسته انضباط مالی خوبی را برقرار کرده و منابع حاصل از فعالیت های شبکه شعب شهری را در شعب روستایی و مراکز تولید بخش کشاورزی بکار گیرد.

از سوی دیگر با توجه به رشد بهره وری ، یک شیب رو به رشد در افزایش سهم از بازار حاصل شده است.

راه اندازی سامانه اعتبارات خرد

با توجه به اینکه حدود ۹۶ درصد از تعداد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی را تسهیلات کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال به خود اختصاص داده است، ساماندهی این حجم از متقاضیان و مشتریان بانک با هدف تکریم ارباب رجوع در زمره یکی از اولویت‌های بانک قرار گرفت.

از جمله مهمترین اهدافی که این طرح دنبال دستیابی به آن بود کوتاه کردن زمان بررسی تقاضای مشتریان ساده کردن روش پرداخت تسهیلات و کاستن حجم وسیعی از حضور فیزیکی مشتریان بانک در شعبه و در نتیجه آن کاهش هزینه ها با استفاده از بسترهای الکترونکی موجود در بانک بود، بدین منظور سامانه‌ای تحت عنوان سامانه اعتبارات خرد اجرایی شد.

با عملیاتی شدن روند پرداخت تسهیلات از طریق سامانه اعتبارات خرد، علاوه بر افزایش انضباط اعتباری و کاهش اشتباههای کاربری، اخذ گزارشهای به روز و مستمر از سامانه و تسریع در پرداخت میسر شد و دفعات مراجعه مشتری به بانک هم به حداقل ممکن کاهش پیدا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید