سینمای ما از همه تو سری خورده است

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۹
    کد خبر :167379

مهدی کریمی گفت: وقتی خود صنف سینما درگیر لابی گری و عدم اعمال قانون صحیح است، نمی توان از مدیران دولتی گله داشت.

به گزارش افکارنیوز، مهدی کریمی تهیه کننده سینما در خصوص پررنگ تر شدن قدرت نمایی برخی سینماگران طی چند سال اخیر و عواقب آن، گفت: قدرت نمایی مقوله جدیدی نیست و همیشه بوده و چه بسا طی دو سه سال اخیر به نحوی با جسارت بیشتری اتفاق افتاد.

وی افزود: این برآیند اختیارات و امتیازاتی است که به نهادها و مسئولان مختلف داده می شود و نتیجه آن دور زدن و یا تفسیر جدیدی از قوانین در سینما از سوی این نهادها و یا افراد خواهد بود. در کل می توان گفت سینما از همه تو سری خورده است.

وی ادامه داد: نکته بعد اینکه احترام امامزاده را باید متولی آن حفظ کند که متاسفانه متولیان اصلی صنفی سینما از این قاعده تبعیت نمی کنند و با دادن اختیار به افراد و مجموعه ها باعث شده اند تا سوءاستفاده های تنگ نظرانه در انجام کارها اعمال شود.

این تهیه کننده گفت: وقتی خود صنف سینما درگیر لابی گری و عدم اعمال قانون صحیح و… است، نمی توان از مدیر چندصباح دولتی گله داشت. اگر همه چیز بصورت منصفانه و نرمال وجود داشت، به وجود آمدن برخی مشکلات کوچک قابل رفع و تحمل بود. اما در این سال ها شاهد انواع و اقسام تصمیمات عجولانه و ناپخته بودیم.

کریمی بیان کرد: اینگونه مسائل و مشکلات از جایی شروع شد که برخی مدیران تلویزیون وارد سینما شدند و مدیریت خود را اعمال کردند؛ در حالی که تا قبل از آن، استقبال بیشتری از سینما می شد و نهادهای صنفی فعال تر و مثبت تر بودند.

این تهیه کننده اظهار داشت: الان خانه سینما جلوی هیچ حرکت و عکس العملی ندارد و خنثی است. عدم استقلال نهادهای صنفی مانند خانه سینما اجازه سوءاستفاده را به برخی افراد و مجموعه ها داده که نتیجه آن یک خودمختاری قدرت طلبانه است.

کریمی خاطر نشان کرد: جلساتی که در خانه سینما برگزار می شود برای پرشور نشان دادن آن است؛ در صورتی که افراد حاضر در آن در تصمیم گیری ها دخالتی ندارند و متاسفانه در نهایت یک نفر است که تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید