صدها فلسطینی در اعتراض به اقدام ترامپ در کرانه باختری و غزه تظاهرات کردند

    کد خبر :167355

منابع خبری شامگاه چهارشنبه گزارش دادند، مردم فلسطین در شهرها و روستاهای کرانه باختری و نوار غزه در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رزیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش  بازتاب از شبکه خبری اسکای نیوز، شهرها و روستاهای کرانه باختری و نوار غزه شاهد برگزاری تظاهرات خشم صدها فلسطینی بود.
بر اساس این گزارش جوانان فلسطینی در بخش شرقی بیت المقدس با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.
همچنین مسجد الاقصی در شهر بیت المقدس و درخت کریسمس شهر بیت لحم در اعتراض به اقدام ترامپ، امشب خاموش شدند.
همچنین گروه های فلسطینی از مردم خواستند تا روز پنجشنبه در اعتراض به اقدام ترامپ در شهر قدس اعتصاب کنند.
ساعاتی پیش دونالد ترامپ فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را امضا کرد.
شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لا ینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است. شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید