کیا سورنتو 2019 معرفی شد: سیستم‌های کمک راننده پیشرفته در شاسی بلند 7 نفره کره‌ای

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ۹:۳۲
    کد خبر :167316

کیا سورنتو 2019 (Kia Sorento 2019)، نسل جدید شاسی بلند 7 نفره کره ای معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی،‌ آپشن ها و قیمت کراس اوور کیا آشنا شوید.

غول خودروساز کره‌ای کیا، رسما از جدیدترین نسل اتومبیل شاسی بلند محبوب خود یعنی کیا سورنتو پرده برداری کرد. شاید تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به نسل پیشین آن گسترده نباشد، اما در زیر کاپوت اوضاع متفاوت است و تغییرات خوبی را می‌توان در کیا سورنتو 2019 مشاهده کرد. تمامی مدل‌های این خودرو به صورت پیشفرض دارای ظرفیت 7 نفر هستند و ابتدایی‌ترین تغییرات داخل کابین آن در کنسول وسط، ورودی‌های هوا، صفحه پشت آمپر و اهرم تعویض دنده دیده می‌شود.
تغییرات بدنه و کابین

از نظر ظاهری تغییرات جدید این خودرو شاید کوچک باشد، اما کاملا به چشم می‌آیند. چراغ‌های جدیدی همراه با یک جلوپنجره نونوار شده در قسمت جلویی خودرو به چشم می‌خورند که جزئیات ماهرانه بر روی آن نقش بسته است.

به گزارش گجت نیوز علاوه بر این سپر و مه‌شکن‌ها نیز نسبت به نسل پیشین اصلاح شده‌اند. در قسمت پشتی نیز سپر جدیدی نصب شده است، خروجی‌های اگزوز اصلاح شده، چراغ‌های جدیدتر و درب پشتی متفاوتی را می‌توانیم مشاهده کنیم. سه گزینه سفارشی رینگ‌های 17، 18 و 19 اینچی نیز در اینجا برای تایرها به چشم می‌خورد.

در مدل‌های کامل‌تر SX‌ و SXL سورنتو می‌توان ویژگی‌های بیشتری نظیر رنگ جدید داخل کابین و اهرم برقی برای صندلی های جلو را در اختیار داشت. این درحالیست که مدل‌های EX‌ و بالاتر یا سورنتو 2019 ارائه کننده سیستم‌های فوق پیشرفته کمک راننده هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هشداردهنده به راننده و دستیار حفظ حرکتی خودرو در بین خطوط اشاره کرد.


مشخصات فنی

تغییرات در زیر کاپوت کیا سورنتو 2019 اندک، اما مفید بوده است. اینک دیگر خبری از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو نیست و تنها انتخاب کاربران پیشرانه‌های 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی و 6 سیلندر 3.3 لیتری هستند. این دو پیشرانه قادر به تولید 185 و 290 اسب بخار انرژی هستند. سیستم گیربکس مدل 2.4 لیتری همانند گذشته بدون تغییر مانده است، اما مدل 3.3 لیتری اینک از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به کار رفته در خودرو کادنزا بهره می‌برد.

کیا سورنتو 2019 اینک صاحب سیستم انتخاب حالت رانندگی شده است که با تعویض دنده و سواری هوشمند در سدان‌ها متفاوت است. بنا به گفته‌ی کیا، این سیستم به شکل خودکار بهترین حالت رانندگی را با توجه به شرایط موجود انتخاب می‌کند. البته شما می‌توانید از سه حالت موجود شامل اکو، اسپورت و هوشمند یکی را به صورت دستی نیز برگزینید. به طور کلی تغییرات در این نسل سورنتو زیاد نبوده است، اما بسیار هوشمندانه اعمال شده تا کیا همچنان در بین اتومبیل‌های کلاس شاسی بلندهای میان سایز بتواند نماینده‌ای مدرن و قدرتمند داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید