واگذاری کلیه ساختمانهای تاریخی به شهرداری

    کد خبر :167201

مدیر بافت و بناهای تاریخی تهران خواستار واگذاری کلیه ساختمانهای تاریخی و ارزشمند متعلق به بنیادهاو نهادهای دولتی و عمومی به شهرداری تهران شد.

به گزارش افکار نیوز،علی محمد سعادتی با اشاره به تهدیدی که طی روز جاری در خصوص کافه نادری از سوی ستاد اجرایی انجام شده است ، افزود خوشبختانه هماهنگی و توجه علاقه مندان و جامعه شهروندی امروز به میزانی است که هرگونه تهدید و دخل و تصرف در ساختمانهای ارزشمند و ثبت شده با واکنش به موقع شهروندان و متخصصین این حوزه مواجه خواهد شد و اوضاع با سالهای گذشته تفاوت معناداری نموده است.

طبیعتا با درک این شرایط ، شهرداران محترم مناطق و مدیریت محترم میراث فرهنگی استان نیز نسبت به این رخدادها واکنش های مناسبی نشان خواهند داد.

در این خصوص وی پیشنهاد داد ، از طریق مبادله تفاهم نامه مشترک، بنیادها و نهادهای دولتی و عمومی که هدفی جز اجرای سیاست های نظام اسلامی و ارتقا سطح رضایتمندی شهروندان عزیز ندارند، با دور شدن از تفکر اقتصاد محور که عموما از طریق تخریب و نوسازی املاک تاریخی و ارزشمند (در اختیارشان) پیگیری مینمایند ، از طریق واگذاری مالکیت و یا بهره برداری این املاک به شهرداری تهران، این نهاد را در مسیر افزایش سرانه های خدمات فرهنگی و هنری در تهران یاری نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید