اردوغان خواهان نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شد

    کد خبر :167024

دفتر ریاست جمهوری ترکیه از دعوت اردوغان از رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشستی فوق العاده در ۱۳ دسامبر جاری در استانبول با موضوع قدس خبر داد.

به گزارش  بازتاب، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در پی تصمیم دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت “اسرائیل”، از رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای نشستی فوق العاده در تاریخ ۱۳ دسامبر جاری (چهارشنبه ۲۲ آذر) در شهر استانبول با هدف هماهنگ‌سازی موضعگیری‌ها در مورد مساله قدس و اتخاذ رویکردی یکپارچه و هماهنگ در مقابل این تحولات دعوت به عمل آورد.

کالین با تاکید بر اینکه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس با تمامی قوانین بین المللی مغایرت داشته و اشتباهی بزرگ است، هشدار داد، تعیین قدس به عنوان پایتخت “اسرائیل” باعث از بین بردن تمام مذاکرات صورت گرفته برای برقراری صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌شود و درب آشوب و بحران را گشوده و منطقه را به آتش می‌کشد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: رجب طیب اردوغان به بیان حقایق در مورد مساله فلسطین ادامه خواهد داد و برای ما اهمیت ندارد که این مساله اسرائیلی‌ها را آزرده خواهد کرد یا خیر.

وی در ادامه از واشنگتن خواست از این تصمیم که عملیات شکننده صلح را نابود خواهد کرد، دست بکشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید