میزان عرضه گوشت گوسفندی از روز شنبه چند برابر شد

    کد خبر :16681

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از آغاز توزیع گوشت تنظیم بازار با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در برخی از میادین تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: از شنبه میزان عرضه در بازار چندین برابر شده است.

طی ماه‌های گذشته قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش یافت، افزایشی که باعث شد بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت درباره عوامل این گرانی اختلاف‌نظر ایجاد شود. چرا که وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد بود صادرات بیش از حد دام زنده و عدم تامین به هنگام این محصول سبب گرانی دام زنده و نهایتا گوشت قرمز شده است و وزارت جهاد کشاورزی نیز برخلاف این نظر معتقد بود دلالی و اختلال در سیستم توزیع گوشت قرمز افزایش قیمت این محصول در بازار را رقم زده است و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به این مساله حساس‌تر باشند.

دولت با توجه به کمبود گوشت قرمز گوشت از برزیل گوشت وارد کشور کرده است تا ذخیره استراتژیک گوشت در کشور به حد قابل قبولی برسد.

در حوزه گوشت مرغ نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه افزایش تولید نیز وجود دارد، در همین راستا به کشورهای افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

نکته اینجاست که با وجود تامین گوشت و تورم ۹ درصدی چرا قیمت گوشت قرمز از ابتدای امسال ۲۵ درصد افزایش داشته است؛ شاید بتوان یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت را افزایش تعرفه واردات گوشت از ۵ به ۱۰ درصد نام برد.

مسئله ای که به نظر می رسد باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام شده تولید گوشت در کشور بود مضاف بر آنکه قاچاق دام به کشورهای اطراف هم در این زمینه بی‌تاثیر نبوده و یکی از دلایل  افزایش بهای قیمت گوشت به حساب می آمد.

برخی نیز زیاده‌خواهی برخی قصاب ها را سبب افزایش قیمت گوشت گوسفندی تا کیلویی ۴۸ هزار  تومان عنوان می کنند. اما آنچه مسلم است در شرایط فعلی قشر ضعیف و حتی متوسط توان خرید گوشت را ندارند.

ملک زاده  رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این زمینه اظهار کرد: میزان عرضه گوشت گوسفندی از روز شنبه چند برابر شده است؛ لذا گوشت به اندازه کافی وجود دارد و با توجه به بهم ریختن بازار، عرضه آن افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه گذشته اولین روز توزیع گوشت‌هایی بود که از خارج هم وارد شده بودند، افزود:  این گوشت‌ که گوشت گرم گوسفندی است  کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: توزیع این گوشت‌ها در همه میادین شهر تهران انجام نمی‌شود و هم اکنون فقط در حدود ۱۲ میدان  از میادین شهر تهران این توزیع انجام می‌شود. محمد یوسفی رئیس اتحادیه گوشت مرغ نیز  در پاسخ به قدس آنلاین عنوان کرد: قیمت گوشت مرغ نیز طی هفته گذشته هیچ تغییری نکرده است این در حالی است بیشتر مرغداری ها رو به ورشکستگی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید