معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرد

۱۳۰۰ معلول نیازمند خدمات توانبخشی/مردان، ۶۵ درصد معلولان

    کد خبر :166693

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن اشاره به آمار معلولان در کشور، نیاز آنها به خدمات توانبخشی و همچنین لزوم توجه قانون بودجه ۹۷ به حمایت از آنها را ضروری خواند.

به گزارش ایسنا، نحوی‌نژاد – معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: هزار و سیصد نفر از معلولین، معلولانی هستند که نیازمند خدمات توانبخشی هستند که اگر ناتوانان جسمی را هم در نظر بگیریم تعدا آنها خیلی بیشتر از عدد مذکور خواهد بود.

وی گفت: ۳۵ درصد از این معلولین که دارای پرونده در سازمان بهزیستی هستند را بانوان و ۶۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و معلولیت شایع، معلولیت جسمی، حرکتی است که حدود ۳۰ درصد را به خودش اختصاص داده است.

نحوی نژاد گفت: سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور، مراقبت از معلولین را در کشور بر عهده دارند. سازمان‌های کلیدی و مهم دیگر هم می توانند با هماهنگی به ارائه خدمات به معلولین بپردازند که مهمترین آنها سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در جهت مناسب‌سازی معابر و جاده‌ها می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند. وزارت ارشاد و سازمان صدا وسیما هم می‌توانند نقش مهم و به سزایی داشته باشند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: حمایت از افراد دارای معلولیت از سال ۵۹ به بعد آغاز شد، اما ساماندهی جامع حمایتی آن در چهار چوب قانون به سال ۸۳ بازمی‌گردد که چون این قانون بصورت طرح به مجلس ارائه شد، از ضمانت های اجرایی و اعتباری خوبی برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نحوی‌نژاد گفت: دولت خود را موظف دید تا این طرح را بصورت لایحه تقدیم مجلس کند، که شهریور ۱۳۹۴ یعنی حدود دو سال ونیم است که به مجلس ارائه کرده است و نمایندگان مجلس نهم براساس مطالباتی که نمایندگان داشتند بند هایی را به این لایحه افزودند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در مجلس دهم مجددا روی این طرح کار و تمام ایرادات آن برطرف شده و تنها نگرانی ما بسته شدن بودجه ۹۷ می باشد که در این صورت، اجرای قانون یکسال با تاخیر خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: در صورتی که این طرح به مرحله اجرایی برسد، زندگی معلولین بصورت چشمگیری متحول می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید