از جدیدترین مجوزهای سینمایی تا اتمام «مصادره»

    کد خبر :166573

جدیدترین مجوزهای سینمایی وزارت ارشاد، آغاز عروسی در تالار قشقایی، اتمام مونتاژ «مصادره» و … از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش افکارنیوز، فیلم نامه های”بی وزنی” به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته،کارگردانی و نویسندگی مهدی فرد قادری در ژانر اجتماعی ،”ماموریت غیر ممکن” به تهیه‌کنندگی محمود فلاح ، کارگردانی یعقوب غفاری و نویسندگی اباریس تنظیفی در ژانر کمدی،”زندانی ها” به تهیه‌کنندگی ،کارگردانی و نویسندگی مسعود ده نمکی در ژانر اجتماعی و “تیفوسی” به تهیه‌کنندگی محمد رضا شفاء( محصول حوزه هنری) ، کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

صدور مجوز نمایش برای یک فیلم

شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برای یک فیلم مجوز نمایش صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ، شورای پروانه نمایش در جلسه 8 آذر که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش فیلم: “هت تریک” به تهیه کنندگی مجید مطلبی،کارگردانی و نویسندگی رامتین لوافی در ژانر اجتماعی صادر شد.

آغاز «عروسی» در تالار قشقایی

اجرای نمایش «عروسی» به کارگردانی وحید اخوان یکشنبه شب دوازدهم آذر ماه با حضور سیاوش طهمورث بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای کشورمان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

وحید اخوان کارگردان نمایش «عروسی» پیش از آغاز اجرای این نمایش ضمن ارائه توضیحاتی از روند فعالیت های گروه «کلاسیک» در سال‌های اخیر بیان کرد: گروه تئاتر کلاسیک از سال 1393 با هدف اجرای آثار نمایشی به شیوه کلاسیک کار خود را در حوزه تئاتر آغاز کرد. به هر حال بنده از همان سال هایی که اجرای آثار نمایشی کلاسیک رواج زیادی در صحنه های تئاتر و تلویزیون داشت علاقهمند بودم تا بتوانم روزی از این فضا برای اجرای آثار نمایشی بهرهمند شوم.

وی ادامه داد: در این سالها که با این گروه مشغول به فعالیت هستیم روند کارمان به شکلی بوده که دوست نداشتیم قالب کار تئاتر کلاسیک را بشکنیم . ما سعی کردیم در این چارچوب فضا را به گونهای هدایت کنیم که متون نمایشی کلاسیک بدون هیچ تغییری روی صحنه برای مخاطب اجرا شود. زیرا ما بر این باوریم در زمانه ای که دراماتورژی و اقتباس از آثار نمایشی کلاسیک رواج زیادی دارد بهتر است تا آثار کلاسیک را با همان شیوه قبلی روی صحنه ببریم تا بتواند به سهم خود مرجعی برای ارائه یک الگوی واقعی از این جریان باشد.

سیاوش طهمورث نیز پیش از اجرای نمایش ضمن قدردانی از گروه اجرایی نمایش در به صحنه بردن آثار نمایشی کلاسیک تصریح کرد: متاسفانه در روزگار غریبی به سر می بریم و به اعتقاد من این دوران سال های انفجار و از هم پاشیدگی تئاتر است. اما وقتی گروه می‌آید و در این جریان بسیار بحرانی نمایشی را در قالب تئاتر کلاسیک روی صحنه می‌برد برای من موضوع بسیار ارزشمندی است که امیدوارم از این راهی که انتخاب کردند، خسته نشوند. من امیدوارم این عزیزان تئاتر کلاسیک را رها نکنند، اگر چه می توانیم از طریق همین تئاتر کلاسیک به تئاتر مدرن هم رسید اما معتقدم چنین پشتوانه ای باید در حوزه تئاتر وجود داشته باشد.

این بازیگر و کارگردان برجسته تئاتر تاکید کرد: امروز در تئاتر ایران جمعیتی که برای دیدن تئاترهای مختلف به تالارهای مختلف می‌آیند بسیار زیاد است اما من بر این باورم که تئاتر ایران به جای جمعیت، تماشاگر کم دارد. من خاطرم هست روزگاری ما به تماشای تئاتر می رفتیم همگی از لباس مهمانی برای دیدن تئاتر استفاده می کردیم زیرا تئاتر برای ما احترام ویژه ای داشت، اما امروزه ماجرا به گونه ای است که همه چیز دچار اشکال است و بسیار خوشحالم که گروه تئاتر کلاسیک می تواند با اجرای چنین نمایشی گوشه ای از این بحران را پوشش دهد.

نمایش «عروسی» نوشته نیکولای گوگول، کارگردانی وحید اخوان و بازی حبیب دهقان نسب، کاظم هژیرآزاد، محمد ساربان، علیرضا درویش نژاد، وحید اخوان، محمدرضا خادمی، هومان سالکی، آسیه عطوفی، سودابه صادقی، الهام ذوالفقاریان، فاطمه پورمحمدی هر روز ساعت 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

از ناهید طباطبایی تا طناز طباطبایی در یک دوره آموزشی

موسسه «هوادارن هنر ایرانیان» در راستای برنامه‌های بلند مدت خود برای شناسایی و حمایت از استعدادهای هنری در نظر دارد کلاسها و کارگاه‌هایی را با حضور اساتید و چهره‌های حوزه فرهنگ، هنر و اندیشه برگزار کند.

در این راستا و در نخستین دوره کارگاه‌های موسسه، ورک شاپ «بازیگری» با حضور طناز طباطبایی، ورک شاپ «فیلمنامه نویسی برای فیلم کوتاه» با حضور شادمهر راستین، ورک شاپ «فیلمبرداری: نور و رنگ» با حضور بهرام بدخشانی، ورک شاپ «فیلمبرداری : آشنایی با لنز» با حضور محمد آلادپوش و ورک شاپ «بازیگری طنز» با حضور اکبر عبدی برگزار خواهد شد.

همچنین در نخستین دوره کلاسهای موسسه، دوره «درک فیلم» با حضور پرویز جاهد، دوره «عکاسی مقدماتی» با حضور علی نیک رفتار، دوره «کاریکاتور» با حضور جواد علیزاده، دوره «داستان نویسی: داستان کوتاه» با حضور ناهید طباطبایی و دوره «تحلیل موسیقی» با حضور مانی جعفر زاده برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در این دوره‌ها و کارگاه‌ها می توانند تا تاریخ 30 آذر ماه به آدرس ایمیل موسسه به نشانی” www.artfansclub.com مراجعه یا با شماره تلفن 88306424 و 88303595 تماس حاصل کنند.

مونتاژ «مصادره» به پایان رسید

مونتاژ فیلم سینمایی کمدی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی به پایان رسید.

مونتاژ این فیلم برعهده سجاد پهلوان‌زاده بود که در این پروژه، جانشینی تهیه‌کننده را نیز برعهده دارد.

این فیلم یک کمدی قصه‌گو است که به گفته‌ پهلوان‌زاده، با فضای گرم و کمدی مبتنی بر فیلمنامه خود، هم می‌تواند در جشنواره فیلم فجر قابل توجه باشد و هم فروش خوبی در اکران داشته باشد.

بر این اساس، در روزهای گذشته اکثر فیلم‌های سینمایی کمدی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داده‌اند؛ این در حالی است که «مصادره» قصد دارد به عنوان یک فیلم کمدی، جزو متقاضیان رقابت با آثار اجتماعی در این رویداد ملی باشد.

بر این اساس، رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری و مهران احمدی به همراه بازیگر کودک امیر صدرا حقانی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید