دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با رییس جمهوری آذربایجان

    کد خبر :166460

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه روز سه شنبه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کردند .

در این دیدار از سطح روابط دوجانبه جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه ها مختلف ازجمله در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز رضایت شد .
رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که باکو برای 20 سال متوالی است که میزبان برگزاری نمایشگاه بین المللی باکو – تل است ، از حضور فعال شرکت های مخابراتی و فناوری اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه ها و نیز حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در این نمایشگاه ابراز خشنودی کرد .
الهام علی اف ، سفر اخیر خود به تهران و دیدار با رهبر معظم و رییس جمهوری اسلامی ایران را یاد آور شد و آن را برای تقویت روابط دو بسیار مهم عنوان کرد .
رییس جمهوری آذربایجان وجود ظرفیت های خوب برای گسترش همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در سفر محمدجواد آذری جهرمی، مذاکرات ثمربخشی در باره چشم انداز گسترش همکاری انجام گیرد .
محمد جواد آذری جهرمی نیز در این دیدار پیام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را به الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ابلاغ کرد .
وی همچنین قدردانی رییس جمهوری ایران از پیام تسلیت و همبستگی رییس جمهوری آذربایجان در رابطه با زمین لرزه در استان کرمانشاه را به الهام علی اف رساند .
به گزارش ایرناوزیر ارتبطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به همکاری های موفقیت آمیز دو کشور ، در خصوص توسعه بیش از پیش این روابط ابراز امیدواری کرد .
آذری جهرمی برای شرکت در دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو دامروز صبح فردا باکو شد ، وی قرار است امروز با وزیران ارتباطات روسیه و ترکیه نیز دیدار داشته باشد .
کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو شامل 10 کشور ایران ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان ، پاکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ازبکستان و ترکمنستان است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید