استاندار تهران تاکید کرد

ضرورت افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر تا ۱۲ هزار نفر

    کد خبر :166413

استاندار تهران گفت: تا کنون برای ۵۰۰۰ معتاد متجاهر فضای نگهداری و ساماندهی در نظر گرفته شده است و این فضا باید به ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر برسد .

به گزارش ایسنا، محمد حسین مقیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور علی مویدی – قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر،فرمانداران تهران،ری و شمیرانات و اعضای شورا برگزار شد، گفت: موضوعات مواد مخدر و اعتیاد از مسائل مهم اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب نیز به رفع آن در جامعه تاکید دارند. وزیر کشور نیز بر پیگیری این موضوع به طور جدی‌تر تاکید دارد و لازم است مراکزی که برای نگهداری معتادان ماده ۱۶ نیاز به تجهیز دارند، شناسایی و به سرعت قابل بهره برداری شوند.

وی افزود: هر سه ماه یکبار عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوع معتادان بررسی می شود تا به نتایج مشخص دست یابیم.

مقیمی با بیان اینکه معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری باید در مسیر درمان و بازگشت به زندگی عادی قرار بگیرند، گفت: در این زمینه نیاز به اراده خود معتادان برای درمان و همکاری دستگاه‌های متولی داریم. حرفه آموزی و ایجاد کسب و کار برای جلوگیری از بازگشت معتادان به اعتیاد از برنامه‌های مهمی است که در برنامه پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران،علوم پزشکی،دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و بهزیستی خدمات خوبی تاکنون در جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر ارائه داده‌اند.

استاندار تهران به نیاز اساسی به مرمت ساختمان برخی مراکز نگهداری از معتادان براساس استانداردها نیز اشاره کرد.

در ادامه این جلسه موضوع واگذاری مرکز شفق – محل نگهداری معتادان ماده ۱۶ – به بهزیستی مطرح و با دستور استاندار مقرر شد تا پایان آذرماه پس از مرمت و بازسازی ساختمان مرکز شفق کار واگذاری و استقرار نیروهای علوم پزشکی،بهزیستی و دستگاههای مرتبط در مجموعه انجام شود.

علی مویدی – قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر- نیز در این جلسه با بیان اینکه معتاد در بدنه جامعه است و معتاد متجاهر در خیابان‌ها است، گفت: رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر که در ملاعام و خیابان‌ها حضور دارند و ساماندهی و نگهداری از آن‌ها و بازگشت به زندگی عادی از اولویت‌ها است.

وی ادامه داد: از چهارسال گذشته تاکنون شاهد تحرک و شتاب گسترده در جهت ساماندهی معتادان متجاهر در کشور هستیم و اوج این حساسیت در تهران است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان گفت: ظرفیت‌سازی برای نگهداری و ساماندهی معتادان در استان تهران طی چهار سال اخیر به بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید