هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند

    کد خبر :166248

رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم جدی است اما هند از خاک افغانستان علیه کشورش سوء استفاده می‌کند.

ژنرال «ماتیس» وزیر دفاع آمریکا پس از گفت‌وگو با مقامات پاکستانی با ژنرال «قمرجاوید باجوا» رئیس ستاد ارتش پاکستان در مقر فرماندهی ارتش در «راولپندی» دیدار کرد.

گرچه جزئیات این دیدار هنوز منتشر نشده، اما «صدای‌آمریکا» گزارش داد که رئیس ستاد ارتش پاکستان در این دیدار از نقش هند در منطقه ابراز نگرانی کرده و این کشور را به سوء استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان متهم کرده است.

بر اساس این گزارش، ژنرال باجوه تاکید کرد که پاکستان برای تامین ثبات و امنیت در منطقه تلاش می‌کند، اما از گسترش نقش هند نگران است.

گفته می‌شود دو طرف درباره لزوم بازگشت پناهجویان افغان و مراکز امن تروریستی نیز تبادل نظر کرده‌اند.

ژنرال باجوا در دیدار با وزیر دفاع آمریکا از نقش واشنگتن در ثبات منطقه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد با وجود عملیات‌های نظامی ارتش پاکستان علیه تروریسم، اما برخی از گروه‌های تروریستی برای حملات تروریستی به افغانستان ز خاک این کشور به افغانستان استفاده می‌کنند.

دو ماه پیش وزیر دفاع آمریکا هشدار داده بود که برای آخرین بار به پاکستان فرصت می‌دهد تا از طریق گفت‌وگو و مذاکره سیاست خود در برابر افغانستان را تغییر دهد.

به گزارش تسنیم،اما ژنرال ماتیس پیش از سفرش به اسلام‌آباد اعلام کرده بود که قصد اعمال فشار بر پاکستان را ندارد و با سختکوشی دو کشور می‌توانند به همکاری در افغانستان ادامه دهند.

پاکستان بیش از یک دهه است که به حمایت از مخالفان مسلح و به ویژه شبکه حقانی در افغانستان متهم است اما مقامات اسلام‌آباد همواره این اتهامات را تکذیب کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید