هشدار نسبت به عوارض استفاده از لنزهای اجاره ای

    کد خبر :166059

یک متخصص چشم گفت: افراد بسیاری به دلیل استفاده از لنزهای اجاره ای شبانه به اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند که در مواردی بیمار را بستری و گاهی نیز مجبور به تخلیه چشم او شده ایم.
امین الله نیک اقبالی متخصص چشم و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران در حاشیه بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران در خصوص لنزهای اجاره ای گفت: چشم یک عضو حساس در بدن است که محافظت خاص و خطرپذیری بالایی دارد.

وی افزود: استفاده از لنزهای زیبایی سبب آسیب های زیادی به چشم می شود ممکن است دست یا لنز فرد آلوده باشد و یا در اکثر موارد لنز مناسب چشم فرد نباشد و چون تغذیه چشم توسط اشک و حرکت چشم تامین می شود، لنز سبب فاصله بین این دو می شود و احتمال آسیب را بالا می برد.

نیک اقبالی تصریح کرد: اگر فردی به هر دلیلی تصمیم به استفاده از لنز داشت حتما می بایست به چشم پزشک مراجعه کند تا وضعیت چشم فرد مورد بررسی قرار گیرد و بعد اجازه استفاده از لنز به فرد داده شود.

این متخصص چشم اظهار کرد: لنز را باید در ساعت بیداری استفاده کرد و به محض اینکه چشم قرمز شد حتما لنز را برداشته و به پزشک مراجعه کنید.

وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که بعد از استفاده از لنز دچار آسیب می شوند زیر نظر افراد غیرمتخصص اقدام به انجام این کار کرده اند. اپتومتریست ها نیز زیر نظر پزشک می توانند لنز را برای شخص تجویز کنند و در این صورت هم می بایست چشم توسط پزشک معاینه و کنترل شود.

به گزارش مهر، این استاد دانشگاه گفت: استفاده از لنزهای اجاره ای و بدون تجویز پزشک، بسیاری را دچارمشکل کرده است افراد بسیار زیادی به این دلیل شبانه به اورژانس های بیمارستان مراجعه می کنند در مواردی بیمار را بستری و حتی گاهی مجبور به تخلیه چشم او نیز شده ایم. این افراد معمولا لنزها را از سوپرمارکت ها و یا آرایشگاه ها خریداری و استفاده کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید